کلاهبردار قرعه کشی پیام کوتاه!

دیده شده است که حیله ی مبلغ پیش پرداخت یعنی حقه ی اعتماد برای بدست آوردن پول توسط کلاهبرداران به وسیله ی پیامک با هدف جذب قربانی های خود انجام می پذیرد. این پیامک ها ادعا می کنند که دریافت کننده یک مبلغ قابل توجه پول در یک قرعه کشی آنلاین همانطور که در زیر نشان داده شده برده است.

متون ادعا می کند که دریافت کننده ی «خوش اقبال» براساس این یک مبلغ قابل توجه پول –در بعضی از نسخه ها یک جایزه ی باارزش مثل اتومبیل- برده است. برای گرفتن جایزه از دریافت کننده خواسته می شود از طریق جزئیات تماس موجود در پیغام تلفن یا ایمیل ارتباط برقرار کنند.

در حقیقت قرعه کشی ها و تبلیغات بیان شده در پیامکها وجود خارجی ندارند. هیچ جایزه ای وجود ندارد. جایزه ی وعده داده شده تنها یک طعمه برای اغوای دریافت کنندگان پیامک برای تماس با مجرمان مسئول کلاهبرداری می باشد. از کسانی که طبق دستورالعمل تماس گرفته درخواست می شود برای آنان پول ارسال کنند ظاهرا به منظور آزادسازی و انتقال جایزه ی فرضی با ادعای اینکه پول برای پوشش هزینه هایی از قبیل مالیات، هزینه های قانونی، بیمه یا هزینه های بانکی نیاز است. در طول مسیر کلاهبرداری، قربانی ممکن است سهواً اطلاعات مهم مالی و شخصی را فرضاً به عنوان اثبات هویت و اجازه انتقال «پول جایزه» به کلاهبرداران ارائه دهد. کلاهبرداران پس از آن از اطلاعات استفاده کنند و هویت قربانی خود را بدزدند.

کلاهبرداران جهت دریافت مبلغ پیش پرداخت از روش های مختلف شامل ایمیل، پست، فکس، شبکه های اجتماعی، پیامک و … برای رسیدن به قربانی خود استفاده می کنند. کاربران باید خیلی مراقب پیامهای ناخواسته ای که ادعا می کنند انها مبلغی پول یا جایزه در قرعه کشی یا تبلیغاتی که آنان حتی در آن شرکت نکرده اند باشند. تکنولوژی‌های کوییک‌هیل به کاربران خود توصیه می‌کند به هر پیامی در هر فرمتی که ادعا می کند نام یا ایمیل یا تلفن شما به صورت تصادفی از میان لیستی به عنوان برنده ی جایزه ی قابل توجه ای انتخاب شده باشید، توجه نکنید. قرعه کشی های واقعی با این روش عمل نمی کنند. اگر شما چنین پیغامی دریافت کرده اید به هیچ روشی به کلاهبرداران پاسخ ندهید.

نویسنده: Vishal – لابراتوار کوییک هیل

این نوشته در تهديدات جديد, عمومی ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *