برنامه های نامعتبر دلیل مهم حملات مخرب در گوشی های اندرویدی

ما انتخاب را دوست داریم! اما افراد باهوش اعتبارسنجی انتخاب های موجود را نیز دوست دارند.
Facebook-Postاکثر ما برنامه های دلخواه مان را از فروشگاه Google Play یا Windows Store دانلود می کنیم زیرا آنها برنامه رسمی از پیش نصب شده برای دستگاه های اندروید و ویندوز می باشند و از این رو، یک منبع قابل اعتماد هستند. Google Play یا Windows Store همیشه خدمات دیجیتالی مناسبی برای برنامه مورد نیازتان نیستند. اکثر اوقات آنها برنامه های طراحی شده توسط شرکت ها / افراد را به فروش نمی رسانند. برنامه های شخص ثالث رایگان را به عنوان یک راهکار سریع برای برنامه مورد نیازمان دانلود می کنیم، در نتیجه خودمان را در معرض آسیب پذیری های جهانی قرار می دهیم و یک قربانی احتمالی برای مجرمان اینترنتی می شویم!

آمار شناسایی ۲۰۱۵ کوییک هیل، افزایش ۲۳ درصدی حملات مخرب در دستگاه های اندروید را نشان می دهد. اکثر این حملات به دلیل دانلود نرم افزار شخص ثالث است.

Fonetastic_Blogبرنامه شخص ثالث چیست؟ به بیان ساده، برنامه های طراحی شده توسط شرکت ها و افراد دیگری غیر از ارائه کننده سیستم عامل می باشد. بنابراین، اگر مایکروسافت، گوگل، اپل و یا لینوکس یک برنامه طراحی کنند و آن روی گوشی های هوشمندتان نصب شود؛ یک نرم افزار اصلی می شود. هر برنامه ای که توسط آنها طراحی نشده باشد نرم افزار شخص ثالث می شود.

به طور کلی، ما تمایل داریم این برنامه ها را حتی بدون تحقیق درباره صحت و پیامدهای امنیتی شان دانلود کنیم. هنگامی که این برنامه ها را دانلود می کنیم، بدون این که حتی فکر کنیم شخص ثالث با تمام اطلاعات کاربری ما چه کاری خواهد کرد؛ بطور مستقیم به آنها مجوز و دسترسی به تمام اطلاعات خصوصی را می دهیم.

بنابراین اگر شما عاشق گوشی های هوشمندتان هستید و می خواهید از طول عمرش مطمئن شوید، سعی کنید اقدامات احتیاطی زیر را به طور منظم دنبال کنید:

۱٫ بپذیرید، Google Play Store و Windows Store بطور کامل و ۱۰۰٪ امن نیستند، اما آنها برای دانلود برنامه ها از مورد اعتماد ترین و معتبرترین فروشگاه ها می باشند.

۲٫ اگر هنوز هم قانع نشدید، پس همیشه یک برنامه نامعتبر را پس از تحقیق و بررسی دانلود کنید و بررسی کنید که آیا طراح نرم افزار یک وب سایت رسمی دارد یا خیر. رتبه و تعداد دانلود برنامه ها و نظرات کاربران، به شما اطمینان بالاتری از صحت برنامه می دهد.

۳٫ اگر شما یک برنامه شخص ثالث بدون خواندن نظرات کاربران دانلود کردید، مراقب هر گونه فعالیت مشکوک در گوشی های هوشمندتان باشید. مصرف باتری بیش از حد، مسائل حرارتی و هنگ کردن مکرر از شایع ترین مشکلات مرتبط با دانلود برنامه های نامعتبر می باشد.

۴٫ اگر برنامه های شخص ثالث مجوز دسترسی بیش از حد مانند دسترسی به لیست تماس و یا پیام ها را درخواست می کند، پس وقت آن است که هوشیار باشید!

۵٫ همواره گوشی خود را با برنامه های امنیتی معتبر اسکن کنید.

و اگر هنوز هم فکر می کنید برای ایمن سازی، بهینه سازی و اطمینان از حفظ حریم خصوصی گوشی های اندرویدتان در برابر برنامه های شخص ثالث به کسی یا چیزی نیاز دارید، پس به دنبال FONESTASTIC بروید!

ایمن سازی با FONESTASTIC: برنامه Fonetastic بدافزارها، آسیب پذیری ها، ویروس ها، تبلیغ افزارها را شناسایی و حذف می کند و امنیت گوشی تان را از برنامه های شخص ثالث جعلی تأمین می کند.

بهینه سازی با FONESTASTIC: از کند شدن گوشی هوشمندتان جلوگیری می کند. بهینه سازی سرعت گوشی، ذخیره سازی، افزایش عمر باتری، و افزایش عمر گوشی و …

Ensure PRIVACY WITH FONESTASTIC: هرچیزی که شما دوست دارید را به عنوان بخش خصوصی روی تلفن تان نگه می دارد. Fonetastic از برنامه های مهم حاوی اطلاعات شخصی و مهم در برابر سارقان اطلاعات محافظت می کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره Fonetastic، به اسلایدشیر Fonetastic بپیوندید.

منابع:
http://www.ndtv.com/
http://www.livemint.com/
http://www.howtogeek.com/
http://www.wisegeek.org/
http://www.joyofandroid.com/

این نوشته در تهديدات جديد ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *