مراقب تهدیدات امنیتی و صفحات جعلی فیشینگ باشید !

فصل جشن و جشنواره با خود، آرزوهای گرم قلبی و معاملات جذاب آنلاین و تخفیف‌های فوق‌العاده را به ارمغان می‌آورد. فروشندگان آنلاین برخی از تخفیف‌های بزرگ و ویژه خود را برای این زمان از سال در نظر گرفته‌اند و شما می‌توانید موج عظیمی از این فعالیت‌های آنلاین را ببینید.

جای تعجب نیست که مهاجمان و phishers از این فرصت به وجود آمده برای فریب خریداران از همه جا بی خبر استفاده نمایند. در طول این سال‌ها مشخص شده است که کلاهبرداری در خرید در این بازه زمانی بسیار متداول است و می‌بایستی که خریداران و جستجوگران وب بیش از پیش محتاط باشند و با دقت عمل کنند. در اینجا به برخی از این نکات ساده اشاره کردیم و شما نیز سعی کنید تا آن‌ها را به خاطر داشته باشید.

  • مراقب وب سایت‌های جعلی و صفحاتی که پیشنهاد هدایا و پاداش‌های اغوا کننده را به مردم می‌دهند، باشید. صحت آن صفحه را کاملاً بررسی کنید، به ویژه اگر آن صفحه دارای یک لینک کوتاه قبل از ورود به جزئیات یا اطلاعات خصوصی دیگر باشد.
  • خطرات ناشی از SEO ، اشاره به فرآیندی دارد که در آن مهاجمین را قادر می‌سازد تا با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای مختص SEO بتوانند وب سایت‌های فیشینگ خود را به بالاترین رتبه در جستجوی گوگل برسانند.
  • امروزه کلاهبرداری فیشینگ و هدایای مشکوک رایگان در تعداد بسیار زیاد در قالب آگهی بر روی شبکه های اجتماعی معروف مانند فیس‌بوک و … قرار داده می‌شود. این نوع آگهی‌ها باید به طور کامل نادیده گرفته شود.
  • برخی از افراد ممکن است هرزنامه ای با مضمون تعطیلات را در صندوق ایمیل خود دریافت کنند. این هرزنامه ها، ایمیل‌های خاصی هستند که ممکن است از کاربران بخواهند تا اطلاعات شخصی خود را ارسال کنند، فرم نظر سنجی و یا دریافت هدیه و پاداش را پر کنند. این نوع ایمیل‌ها را باید به طور کامل نادیده گرفت و آن‌ها بلافاصله حذف نمود.
  • نرم افزار ضد ویروس و نسخه های سیستم عامل باید به روز باشند و وصله های امنیتی نیز در سیستم نصب گردند تا صفحات جعلی و تهدید های نهان را بتوان شناسایی کرد.

فصل تعطیلات زمانی برای جشن و شادی است. این فصل همچنین فصلی برای خرید شتاب‌زده هدیه در آخرین دقایق نیز می‌باشد. متأسفانه، زمانی که روح تعطیلات حاکم می‌شود فرصتی برای افراد خرابکار به وجود می آید تا احساسات و رفتار انسان‌ها را به بازی بگیرند و آن‌ها را مورد سوء استفاده قرار دهند. همواره توجه به همین نکات ساده به ما کمک می‌کند تا از این مسائل آگاهی بهتری داشته باشیم و مفاهیم را بهتر درک کنیم تا گرفتار طرح‌های جعلی آنلاین نگردیم. به خاطر داشته باشید که اگر این پیشنهادات بیش از حد خوب به نظر می‌رسند، آنها می‌توانند اغلب آلوده باشند.

کوییک هیل آغاز فصل جدید را صمیمانه تبریک عرض می‌کند و سال نو توأم با شادکامی و خوشی را برای شما آرزو دارد. ما امیدواریم تا شما در برابر نرم افزارهای مخرب و حملات فیشینگ محافظت شده باقی بمانید و از هرگونه تهدیدات امنیتی به دور باشید و از این تعطیلات کریسمس لذت کافی را ببرید.

این نوشته در عمومی, کوییک هیل ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *