معروفترین نرم افزارهای مخرب آندروید سال ۲۰۱۲

طبیعت منبع باز پلت فرم آندروید بزرگترین قدرت و مشخصه و پاشنه آشیل این پلت فرم به حساب می آید. گوشی های اندروید تقریباً سهم ۷۲ درصد ی از فروش جهانی گوشی های هوشمند را در سال ۲۰۱۲ به خود اختصاص داده است و ۱٫۳ میلیون دستگاه اندروید فعال در سراسر جهان هر روز از این سیستم استفاده می نمایند. این سهم بسیار چشمگیری از بازار است که اندروید به خود اختصاص داده است اما این محبوبیت همراه با خود خطرات همچون ویروس ها، حملات فیشینگ و سایر نرم افزار های مخرب را نیز به دنبال دارد.

مرکز تحقیق و توسعه کوییک هیل چیزی در حدود ۵۰۰ نمونه از نرم افزارهای مخرب آندروید را به صورت روزانه دریافت می کند. اصلاح بدافزار موبایل شاهد افزایش ۸۰ درصدی در سال ۲۰۱۲ و رشد کلی ۳۰ درصدی در نرم افزارهای مخرب تلفن همراه در مقایسه با سال ۲۰۱۱ بوده است.

طبیعت نمونه های این بدافزار بطور قابل توجهی متفاوت از نرم افزارهای مخرب دسکتاپ است و ویژگی ها و عملکرد بدافزارهای گوشی های هوشمند نسبت به بدافزارهای PC در تضاد کامل هستند. کاربران تلفن های هوشمند مقدار زیادی از اطلاعات شخصی خود را در دستگاه هایی که به همراه آنها در اغلب اوقات حمل می شود ذخیره می نمایند. متاسفانه، آگاهی عمومی نسبت به امنیت این دستگاهها هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد.

گزارش تهدیدات موبایل شرکت تکنولوژیهای کوییک هیل نشان می دهد که SMS تروجان حجم ۳۸ درصد از کل تهدیدات را به خود اختصاص داده است. انواع تروجان نیز سهم قابل توجه ۲۱٪ از خانواده بدافزارها را تشکیل داده است .بخشی از این تهدیدات ، را نیز Rooters، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم ها، backdoors و جاسوس افزارها شامل می شوند.

۱۰ بدافزار شاخص خانواده بدافزارهای آندروید شناسایی شده در سال ۲۰۱۲ در هند

در اینجا یک لیست از بدافزار آندروید شاخص آورده است که توسط مرکز R & D ما در سال ۲۰۱۲ تهیه شده است.

موقعیت

نام بدافزار

۱

Android.BoxerSms

۲

Android.GingerMaster

۳

Android.Airpush

۴

Android.Kungfu

۵

Android.Leadbolt

۶

Android.Kmin

۷

Android.BaseBridge

۸

Android.GoldDream

۹

Android.Ksapp

۱۰

Android.Plankton

 

۱۰ بدافزار شاخص جهانی خانواده بدافزارهای آندروید 

موقعیت

نام بدافزار

۱

Trojan.GGTracker

۲

Trojan.Pjapps3.a

۳

Trojan.SndApp.B

۴

Trojan.DroidDream

۵

Trojan.FakeNetFlix.a

۶

BankingTrojan.FakeToken

۷

Trojan.Dogowar

۸

Trojan.Walkinwat

۹

Trojan.DroidKungfu

۱۰

Trojan.Cruise.Win

تهدیدات ۲۰۱۳ یک افزایش به یاد ماندنی را از نظر رشد کلی در تعداد و تغییرات نرم افزارهای مخرب تلفن همراه داشته است. تکنیک های حمله پیشرفته دائماً توسط مهاجمان گوشی های هوشمند ابداع شده و به زودی به جریان اصلی بازار می رسند. با توجه به شمار زیاد دستگاه های آندروید و عملکرد آن در سراسر جهان، این مسئله اجتناب ناپذیر است که مهاجمان این کاربران آندروید را مورد هدف قرار دهند. در سال ۲۰۱۳، مردم بسیاری از معاملات مالی خود را از طریق گوشی های هوشمند انجام دادند و همچنین اطلاعات محرمانه زیادی را در آن ذخیره کردند، در نتیجه، همین مطلب می تواند موجب افزایش عوامل خطرساز گردد. متاسفانه، هنوز هم بسیاری از مردم احساس می کنند که نرم افزارهای امنیتی تلفن همراه دستگاه تلفن آنها را کند و ناکارامد می کنند. این سهل انگاری کاربر موجب خواهد شد تا او توسط مهاجمین مورد بازی قرار گیرد و در یک مسیر بدون زحمت قربانیان را مورد هدف قرار دهد.

با کمک تکنیک های مهندسی اجتماعی نوآورانه، عمده گروههای مخرب، دستگاه های آندروید را با قصد سوء استفاده از منافع پولی صاحبان آنها مورد هدف قرار می دهند. بالغ بر ۲۵ میلیارد برنامه در سال ۲۰۱۲ از Google Play دانلود شده است، همراه با بازارهای نرم افزار مستقل، این مسئله خود منبع بزرگترین خطر برای صاحبان سیستم عامل Android در سراسر جهان است. با استفاده از نرم افزار امنیت تلفن همراه، مانند موبایل سکیوریتی کوییک هیل، این تهدیدات را می توان با موفقیت خنثی نمود و اطمینان حاصل کرد تا دستگاه شما و اطلاعات موجود در آن به طور کامل امن هستند و محافظت شده باقی بمانند.

این نوشته در عمومی ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *