بدافزار جدید پایانه های فروش(POS) توسط آزمایشگاه کوییک هیل کشف شد/ افزایش آسیب پذیری کارت اعتباری

تکنولوژی های کوییک هیل گزارش تهدید فصلی (QTR) خود را برای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ (آوریل-ژوئن ۲۰۱۵) منتشر کرده است. این گزارش اطلاعات جزئی برترین نمونه ها و تهدیدات بدافزاری، گزارش در حال انتشار امنیتی روی پلتفرم های ویندوزی و اندرویدی ۳ ماهه را ارائه می دهد. با ۱۷ میلیون مشتری در بیش از ۱۱۲ کشور جهان، کوییک هیل به صورت بلادرنگ بروزرسانی امضاء ویروس جهانی را برای کامپیوترهای رومیزی و دستگاه های تلفن همراه با پلتفرم ها و سیستم عامل های چندگانه را دریافت می کند.

یافته های کلیدی گزارش تهدیدQ2.2015 کوییک هیل برای اندروید
۱٫ آزمایشگاه های تحقیقاتی تهدید کوییک هیل (Quick Heal Threat Research Labs)، در هر ماه ۵۰۰۰۰۰ نمونه بدافزار اندروید برای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ دریافت کرد که نشان دهنده رشد ۱۶ درصدی Q1,2015 می باشد.
۲٫ از میان نمونه های یافت شده، ۱۷۰ خانواده بدافزار جدید اندرویدی و ۲۳۲ گونه جدید از خانوادهای بدافزار موجود یافت شد.
۳٫ تبلیغ افزار اندروید همچنان به دنبال تسلط نمودارهای بدافزاری با سهم ۶۷ درصدی در شمار نمونه های یافت شده، برجسته سازی نحوه تبلیغات مخرب و مزاحم به عنوان روش تکثیر اولیه میباشد.
۴٫ برجسته ترین نمونه اندروید Q2 ، Android.Airpush.G می باشد که یک فرم از تبلیغ افزار اندروید است. این نمونه، ۴۹ درصد از تمام نمونه ها را تشکیل می دهد.
۵٫ آزمایشگاه تحقیقاتی کوییک هیل با آنالیز چندین برنامه از پیش نصب شده بر روی دستگاه های جدید، نتیجه گرفت که بسیاری از دستگاه ها مستقیماً از شرکت سازندشان به جاسوس افزار مجهز شده اند.

یافته های کلیدی گزارش تهدید Q2.2015 کوییک هیل برای ویندوز
۱٫ کوییک هیل در هر ماه نزدیک به ۶۵ میلیون نمونه بدافزار بر روی پلتفرم ویندوز، برای سه ماهه دوم ۲۰۱۵ شناسایی کرد.
۲٫ علاوه بر این، حدود ۷۴ درصد از نمونه های بدافزار ویندوز که بر روی دستگاه های ۳۲ بیتی اجرا می شوند، توسط کوییک هیل یافت شد. در اغلب موارد، این نوع بدافزارها در سیستم های ۶۴ بیتی پشتیبانی نمی شود.
۳٫ در Q2 , 2015 بیشترین تهدیدات بدافزارها در دسته بندی تروجان یافت شده است. تروجان از طریق دانلودها و نرم افزار های مطمئن ویا تکنیک های دیگر وارد دستگاه های آسیب پذیر می شود.
۴٫ متداول ترین بدافزار یافت شده، LNK.Exploit.Gen می باشد که ۲۶ درصد از کل نمونه ها را تشکیل می دهد.
۵٫ تبلیغ افزار و بدافزار و پخش آن در صفحات وب، جزء بالاترین حمله نویسندگان بدافزار و نمونه نرم افزارهای مخرب می باشد. همچنین انتظار می رود در آینده نمونه های تبلیغ افزار از روش های سرقت اطلاعات مرورگر (browser hijacking) استفاده کنند.
۶٫ خانواده بدافزاری جدید برای پایانه های فروش، درQ2 , 2015 یافت شده است که اطلاعات را از کارت های اعتباری / دبیت استفاده شده در ترمینال های خریداران می دزدد.
۷٫ نویسندگان تهدید، توجه شان را به بخش بانکداری معطوف کرده و انتظار میرود تروجان های رایج بانکی از ایمیل های فیشینگ، تاکتیک مهندسی اجتماعی، و ابزارهای RAT (کنترل دسترسی از راه دور) برای کنترل از راه دور دستگاه های خودپرداز سوء استفاده می کنند.
۸٫ گزارش تهدید Q2 , 2015 کوییک هیل (Quick Heal Threat Report for Q2, 2015)، تهدید رو به رشد بدافزارها برای پلتفرم های محبوب را برجسته می سازد. به دلیل وجود نمونه های بدافزاری پیچیده، آگاهی و اقدامات امنیتی مؤثر بیش از گذشته ضروری می باشد. علاوه بر این ، طبیعت در حال تحول بدافزارها و تنوع دستگاه هایی که در حال گسترش اند می باشد و کاربران اینترنتی باید مراقب هر کلیکی که باعث ارتباط آنان با اینترنت است، باشند.

درباره شرکت کوییک هیل
شرکت تکنولوژی های کوییک هیل ارائه دهنده راهکارهای امنیتی و دارای تاییدیه ISO 9001 می باشد که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شده است. این شرکت بیش از ۱۲۰۰ کارمند و ۱۷ میلیون مشتری در جهان دارد. کوییک هیل دارای دفاتر جهانی در جنوب آسیا، امارات متحده عربی، آمریکا، ژاپن و کنیا می باشد و به یک شبکه عظیم و مرتبط با بیش از ۱۵۰۰۰ نمایندگی مجاز فروش و شبکه توزیع در بیش از ۱۱۲ جهان متصل است.

این نوشته در تهديدات جديد, کوییک هیل ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *