هشدار! گسترش باج افزار از طریق وب سایت برنامه ریموت Ammyy

این خبر یک توصیه پیشگیرانه برای کاربرانی است که اغلب از وب سایت نرم افزار ریموت از راه دور به نام Ammyy بازدید می کنند.
cerber_ransomware_ammyy_adminآزمایشگاه کوییک هیل یک نوع جدیدی از Cerber3 Ransomware را کشف کرده که از طریق نرم افزار ریموت Ammyy در وب سایت رسمی این برنامه گسترش یافته است. با این وجود، امکان میزبانی از دیگر بدافزارها توسط این وب سایت نیز وجود دارد. پیش از این، در این وب سایت گسترش باج افزار خطرناک Cryptowall 4.0 کشف شد.

Ammyyتیم پژوهش و واکنش تهدیدات کوییک هیل به تازگی افزایش آلودگی توسط باج افزار Cerber را مشاهده کرده که در آن قربانیان، نرم افزار ریموت Ammyy را از وب سایت اصلی دانلود و اجرا کرده اند. آنالیز بدافزار کشف شده مؤید گفته فوق می باشد.

آنالیز فنی باج افزار در این PDF در دسترس است: CERBER_RANSOMWARE

نحوه کار کوییک هیل چگونه است
ویژگی Web Security بطور فعال وب سایت ها را بر اساس شدت مخرب بودن و اختلال در برنامه های کاربردی واقعی شناسایی و مسدود می کند.

چگونه در برابر Cerber Ransomware ایمن بمانیم؟
• از مراجعه به وب سایت برنامه ریموت Ammyy اجتناب کنید.
• اگر نرم افزار برنامه ریموت Ammyy را روی کامپیوترتان دارید، سریعا آن را حذف کنید.
• به ایمیل های ناشناس و یا ناخواسته و به ایمیل های فوری که از شما می خواهند بر روی لینک کلیک کرده و یا فایل پیوست را دانلود کنید، توجه نکنید و پاسخ ندهید.
• نرم افزار آنتی ویروسی که وب سایت ها و ایمیل های آلوده با محتوای مخرب را شناسایی و مسدود می کند، نصب و اجرا کنید.
• به طور منظم از فایل های مهم پشتیبان تهیه کنید. به یاد داشته باشید هنگام پشتیبان گیری روی هارد دیسک، اینترنت را قطع کنید. قبل از اینکه دوباره آنلاین شوید، درایو را جدا کنید.
• تمام بروز رسانی های امنیتی توصیه شده برای سیستم عامل، برنامه هایی مانند نرم افزار Adobe، جاوا، مرورگرها، و غیره را اعمال کنید. این به روز رسانی ها، ضعف های امنیتی این برنامه ها را رفع و از بهره برداری توسط نرم افزارهای مخرب جلوگیری می کند.

این نوشته در تهديدات جديد ارسال و , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *