هشدار! روی لینک های موجود در پیامک دریافتی از شماره های ناشناس کلیک نکنید

تقریبا هر روز هر کدام از ما یک پیام تبلیغاتی بر روی تلفن همراه دریافت می کنیم. برخی از این پیامک ها می توانند از اشخاص شناس مانند فروشگاه پوشاک، غذا و یا فروشگاه کفش مورد علاقه مان باشد. و برخی دیگر می توانند از افراد کاملاً ناشناس مانند ستاره شناسان و یا انجمن خیریه و غیره ارسال شده باشند.
Fake-SMSآنچه در اینجا می خواهیم بگوییم این است که احتمال دارد شماره تلفن ما در کل بازار پخش شده باشد. و چطور اتفاق افتاد؟ برای درک این که چگونه شماره تلفن مان در دسترس بسیاری از مردم قرار گرفت، نیاز به زمان داریم. و در میان این گروه کلاهبرداران آنلاین، مجرمان اینترنتی و تمامی افرادی که فکر می کنند که زندگی صادقانه بسیار دشوار است نیز وجود دارند.
بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که یک پیامک و یا حتی یک پیام WhatsApp دریافت کنید که می گوید “تحویل سفارش تان تاخیر داشته است. لطفا وضعیت خود را اینجا بررسی کنید: URL” و یا “حساب شما قفل شده است. لطفا آن را در اینجا باز کنید: URL” یا “برنده ۳G رایگان و بلیط سینما شده اید اینجا را کلیک کنید: URL” و غیره. برخی از این پیام ها ممکن است تهدید آمیز و برخی وسوسه انگیز باشد. اما همه آنها یک هدف دارند و آن فریب شماست تا بر روی این لینک کلیک کنید. و هنگامی که شما این کار را انجام دادید، بازی به پایان می رسد! یک بدافزار بر روی گوشی تان نصب می شود و شما هیچ سرنخی در مورد آن ندارید. تنها زمانی که به صورتحساب تلفن تان رسیدگی می کنید که بطور غیرطبیعی بالا رفته یا حساب بانکی تان بدون اجازه استفاده شده است، متوجه می شوید که گوشی تان با مشکلی مواجه شده است. اما در آن زمان، ممکن است خیلی دیر باشد.

از این رو، در اینجا آنچه که شما باید به یاد داشته باشید ذکر شده است:

• از به اشتراک گذاری شماره تلفن خود بر روی اینترنت اجتناب کنید. اگر شماره تان را دادید، سیاست حفظ حریم خصوصی وب سایت را بخوانید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا متوجه شوید که چگونه و کجا اطلاعات شما استفاده می شود.

• هرگز بر روی لینک موجود در پیامک های ناشناس، پیام های ،، ایمیل و یا هر نوع اعلان کلیک نکنید.

• شماره خود را در پاسخ به هر گونه تبلیغات (کار در خانه، شغل ساده پر درآمد، و غیره) که در محیط آنلاین، در جاده و یا هر جای دیگر می بینید، به اشتراک نگذارید.

• اطلاعات بانکی خود را از طریق تماس تلفنی به اشتراک نگذارید، مهم نیست که تا چه حد تماس گیرنده حرفه ای و واقعی به نظر برسد.

• شماره های ناشناس را بلاک کنید. می توانید از نرم افزار موبایل سکیوریتی کوییک هیل برای مسدود کردن شماره های ناشناس استفاده کنید.

• یک برنامه امنیتی موبایل بر روی گوشی تان نصب کنید که می تواند ویروس ها و بدافزار ها را مسدود کند، و از نصب و راه اندازی برنامه های جعلی و مخرب جلوگیری کند.

آخرین بروز رسانی امنیتی:
پیامک های مخرب در میان کاربران کشورهای مختلف اروپایی گسترش یافته است. این پیامک ها کاربر را به کلیک کردن بر روی یک لینک فریب می دهند، که پس از آن یک بدافزار بر روی تلفن شان نصب می کنند. بدافزارها منتظر می مانند تا کاربر از یک برنامه خاص (بدافزاری که برای هدف قرار دادن برنامه ریزی شده است) استفاده کند. هنگامی که برنامه باز شود، بدافزار بطور هوشمندانه در یک صفحه جعلی در بالای برنامه اصلی قرار می گیرد. این صفحه نمایش از کاربر جزئیات حساب بانکی و یا کارت اعتباری را می پرسد. این بدافزار شبیه یرنامه های شناخته شده مانند WhatsApp، فیسبوک و دیگر برنامه های محبوب اندروید می کند.

بنابراین، دفعه بعد که شما هر پیامی دریافت کنید، می دانید چه باید بکنید. این موضوع را با دوستان و همسالان خود به اشتراک بگذارید. ایمن بمانید!

این نوشته در تهديدات جديد ارسال و , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *