هشدار! اگر نرم افزار رایگان نصب کنید، Karma Ransomware به دنبالتان می گردد

نرم افزار جعلی بهینه ساز ویندوز به فراوانی در اینترنت موجود است. و با نام “Windows-TuneUp” یافت می شود. چرا در مورد این نرم افزار به شما می گوییم؟ ادامه را بخوانید.

Karma-RansomwareWindows-TuneUp یک نرم افزار رایگان است که ادعا می کند کامپیوترهای کند را سرعت می بخشد. اما در واقع، یک برنامه جعلی است که توسط مهاجمان برای مخفی کردن یک باج افزار به نام “Karma” استفاده می شود. پس از نصب، باج افزار Karma کامپیوتر کاربر را اسکن کرده و شروع به رمزنگاری تمامی فایل های ذخیره شده در آن می کند. فایل هایی که رمزگذاری شدند با پسوند .karma تغییر نام داده و صفحه ی هشدار باج را نمایش می دهند.

Karma Ransomware چگونه وارد کامپیوترتان می شود؟
این اتفاق با پرداخت بابت هر نصب (برای هربار نصب هزینه جداگانه دریافت می شود) به شرکت نرم افزاری دریافت کننده وجه، همراه است. اگر یک برنامه رایگان دانلود کردید که توسط این شرکت درآمد کسب می کند، یک پیشنهاد برای یک برنامه رایگان دریافت می کنید که ادعا می کند کندی سرعت کامپیوترتان را بهینه می سازد. بسیاری از برنامه های Windows-TuneUp a.k.a باج افزار Karma می باشند.

بنا به گزارش ها، پس از نصب، برنامه یک پنجره آمار عملکرد جعلی را نمایش داده و وانمود به بهینه سازی سیستم می کند. این برنامه حتی وب سایتی دارد که واقعی به نظر می رسد. هنگامی که کاربر ناآگاه درحال بازدید از وب سایت می باشد، باج افزار مخفیانه فایل ها را رمزنگاری می کند. تا زمانی که هشدار باج نمایش داده نشود کاربر متوجه نمی شود که مشکلی به وجود آمده است. زمانی که هشدار نمایش داده شود خیلی دیر است!

حالا چکار کنیم؟
همه بدافزارها باتوجه به دستورات خاصی که از یک سرور دریافت می کنند و توسط مهاجم کنترل می شود، کار می کنند. این سرور، سرور فرمان و کنترل (C&C) نامیده می شود. خبر خوب این است که سرور C&C باج افزار Karma دیگر فعال نیست. این بدان معناست، حتی اگر کسی این باج افزار را دانلود کند، آلوده نمی شود.

با این حال، در اینجا آموزش داده می شود …
Karma اولین و آخرین باج افزاری نبود که در پوشش یک نرم افزار رایگان گسترش یافت. همه شما می دانید که ممکن است مهاجمان باج افزار دیگری مانند این را نیز بسازند.

بنابراین، همیشه باید آماده باشیم.

• نرم افزار رایگان را از وب سایت های جعلی، ناشناخته و یا نامعتبر دانلود نکنید.

• اگر خطر دانلود نرم افزار رایگان را پذیرفتید، باید ایمنی آن را دو برابر بررسی کنید: بررسی کنید که ناشر آن تایید شده است یا نه (بسیار مهم است!).

• همچنین می توانید امنیت یک وب سایت را در http://scanurl.net یا http://www.scamadviser.com بررسی کنید.

• اگر نرم افزاری از شما می خواهد نرم افزار اضافی نصب کنید، قبل از دانلود بررسی کنید. اغلب این نرم افزارها مخرب می باشند.

• روی نرم افزار آنتی ویروسی که مانع از نصب برنامه های مضر بر روی کامپیوترتان می شود سرمایه گذاری کنید.

اگر دوستان و همکارانتان عادت به نصب نرم افزار رایگان دارند، این خبر را با آنها به اشتراک بگذارید.

این نوشته در عمومی ارسال و , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *