افزایش هرزنامه های SMS روی اسمارتفون

در سپتامبر ۲۰۱۲، کوییک هیل یک طرح ابتکاری را برای کاربران تلفن همراه با عنوان ” forward suspicious SMS messages (ارسال SMS های مشکوک ) ” راه اندازی کرد. ما پاسخی موثر از تعداد زیاد کاربران تلفن همراه که فعالانه پیام‌های اسپم خود را برای ما می‌فرستادند دریافت کردیم و این طرح در رفع این مشکل به ما کمک شایانی کرد.

روزانه میلیون‌ها SMS بین افراد و گروه‌های مختلف رد و بدل می‌شود. مهاجمین با علم به این موضوع به صورت فزاینده ای اقدام به استفاده از این رسانه کرده‌اند تا بتوانند پیام‌های اسپم و پیام‌های مشکوک دیگر خود را به طور همزمان بین تعداد زیادی از مردم منتشر کنند. تقریباً هر کاربر تلفن همراه پیام‌هایی از این دست را دریافت کرده است، بنابراین لازم است تا از دریافت پیام‌هایی به این شکل جلوگیری به عمل آید.

تهدید SMiShing در حال افزایش است و در حال حاضر یکی از اهداف کوییک هیل مقابله با این تهدید دستگاه های تلفن همراه است. با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و دسترسی به اینترنت تلفن همراه و با توجه به ذخیره داده های محرمانه / خصوصی کاربران در این دستگاه‌ها، ایمن ماندن و محافظت از این داده‌ها در برابر تهدیدات و سرقت این داده‌ها از طریق پیام‌های فیشینگ SMS ضروری به نظر می‌رسد.

توزیع هرزنامه پیام‌های SMS دریافت شده

نمونه SMS اسپم شامل تهدید های گوناگونی است که از منابع مختلف سرچشمه می‌گیرد و سیستم عامل‌های خاص را هدف قرار می‌دهد. از تمام پیام‌های SMS هرزنامه که دریافت کردیم، ۳۳ درصد متون فیشینگ (بزرگ‌ترین رده) است که خواستار دریافت اطلاعات شخصی از طریق راه های هوشمندانه است. در جدول زیر تمام هرزنامه SMS که ما در رده های مختلف دریافت کرده‌ایم آورده شده است.

رده

درصد

Phishing Messages (SMiShing)

۳۳%

Property / Real Estate

۱۱%

Telecom Provider

۶٫۲%

Medical & Health Treatment / Consultancy

۵٫۲%

Undisputed Message

۵%

Shopping (Mall / Shops)

۳٫۶۶%

Policy Insurance / Marketing

۳٫۱%

Astrologist

۲٫۹%

Share Market / Trading

۲٫۳%

Education

۲٫۲۶%

Banks / Finance Agencies

۲٫۱%

Telephonic Shopping (Sales / Marketing)

۱٫۹%

Public Alert / Information

۱٫۷%

Social Network

۱٫۷%

Tours & Traveling

۱٫۷%

Advertising Agents / Agencies

۱٫۵۸%

Consultancy / Placement Jobs

۱٫۳۵%

Electronic Sales & Service

۰٫۹۹%

Software Sales / Marketing

۰٫۹۹%

Websites Advertisements

۰٫۸۲%

Fitness Gyms / Clubs

۰٫۶۸%

Vehicle Sales / Marketing

۰٫۶۸%

Resort & Hotel

۰٫۶۸%

Jokes / Wish / Shayari / Formal SMS

۰٫۶۸%

Beauty Parlor / Cosmetics / Spa

۰٫۴۵%

Pornography / Sexually Explicit

۰٫۴۵%

ما اکیداً توصیه می‌کنیم تا خوانندگان شماره طراحی شده را ذخیره کرده و متن پیام را فوروارد نمایند تا از گسترش چنین پیامک های ناخواسته در سطح جهان جلوگیری به عمل آید. دریافت اطلاعات بیشتر از کاربران موبایل به ما در مسدود کردن دریافت پیام‌های مشکوک کمک می‌نماید. بسیاری از این پیام‌ها حاوی عبارات استاندارد و متون هستند و هرچه این پیام‌ها بیشتر به دست ما برسد ما می‌توانیم امنیت بهتری را برای کاربران تلفن همراه ارائه نماییم.

موبایل سکیوریتی کوییک هیل برای اندروید و بلک بری ویژگی موثری را فراهم می‌کند، ویژگی مسدود سازی SMS قابلیت کارامدی است که در وهله اول از رسیدن پیام‌های هرزنامه به صندوق پستی جلوگیری می‌نماید. اگر کلمات یا عبارات مشخصه توسط برنامه نشان گذاری گردند، SMS های دریافتی بلافاصله مسدود می‌شوند. بنابراین ضروری است تا شما پیام‌های اسپم را به محض اینکه دریافت کردید برای ما ارسال نمایید.

این نوشته در تهديدات جديد ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *