اگر از Imgur استفاده می کنید، فوراً رمز خود را تغییر دهید!

imgur_security_breachسایت معروف اشتراک عکس Imgur در وبلاگ رسمی خود درباره یک نقص امنیتی که ۱٫۷ میلیون کاربر را تحت تاثیر قرار داد، اطلاع رسانی کرده است. این نقض در سال ۲۰۱۴ رخ داده است. این شرکت از سوی یک محقق امنیتی بنام Troy Hunt از این موضوع مطلع شده است.

در نقص امنیتی Imgur چه چیزی در معرض خطر است؟
اطلاعات ۱٫۷ میلیون حساب کاربری IMgur در نقص داده ها به خطر افتاد که تنها شامل آدرس های ایمیل و رمزهای عبور بود. Imgur اعلام کرد از آنجا که وب سایت هرگز نام واقعی، آدرس یا شماره تلفن را از کاربران نمی پرسد؛ پس هیچ اطلاعات شخصی به سرقت نرفته است.

چگونه نقص امنیتی رخ داده است؟
Imgur مظنون به حمله جستجوی فراگیر با استفاده از این نقص امنیتی می باشد. به گفته این شرکت، در زمان هک، یک سیستم رمزنگاری قدیمی تر در حال استفاده بود که ممکن است این به هکرها اجازه انجام این حمله را داده باشد. Imgur سال گذشته الگوریتم خود را به الگوریتم جدید bcrypt به روز کرد.

کاربران Imgur چه کاری باید انجام دهند؟
به محض این که Imgur در مورد هک مطلع شد، به سرعت به بحران پاسخ داد. پس از انجام برخی از تحقیقات اولیه، به کاربران تحت تاثیر قرار گرفته برای تغییر رمز عبورشان اطلاع داد. با این حال، اگر شما یک کاربر Imgur هستید و چنین ایمیلی دریافت نکرده اید، بهتر است رمزعبور خود را تغییر دهید. یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد که دارای حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص می باشد انتخاب کنید. مطمئن شوید این رمز عبور برای سایر حساب های آنلاین دیگر استفاده نمی شود.

نقض امنیتی Imgur هنوز درحال بررسی است. شما می توانید در وبلاگ رسمی این شرکت از آخرین تحولات در این مورد مطلع شوید – https://blog.imgur.com/category/news

اگر فکر می کنید این پست مفید بود، آن را با دوستان و همکارانی که از Imgur استفاده می کنند، به اشتراک بگذارید.

این نوشته در تهديدات جديد ارسال و , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *