تست IQ در فیسبوک را انجام ندهید. این یک کلاهبرداری است!

آغاز سال جدید انگیزه ای در ما ایجاد می کند تا بهتر از آنچه که تاکنون انجام میدادیم عمل کنیم. بسیاری از ما تصمیمات جدیدی می گیریم، منافع جدید کسب می کنیم، روابط در محل کار و خانه را ایجاد کرده و بهبود می بخشیم، و … . همچنین کسانی هستند که برای ابداع روش های جدیدتر بطور خستگی ناپذیر و پنهانی برای فریب مردم کار می کنند – کلاهبرداران، هکرها، و مجرمان اینترنتی – بله، آنها همسایگان بدنام ما در اینترنت می باشند. به نظر می رسد، امسال، آنها با یک ترفند جدید برای کلاهبرداری از مردم در فیسبوک آمده اند.

Dont-take-that-IQ-test-on-Facebook.-Its-a-Scamکلاهبرداری به صورت نامحدودی در فیس بوک در حال اجرا می باشد که مردم را با انجام یک تست IQ (ضریب هوشی) فریب می دهند.

به شکل یک تبلیغ بی ضرر در فیس بوک ظاهر می شود و به شما می گوید چگونه دو نفر از دوستانتان تست IQ انجام دادند و متوجه شدند هوش آنها چقدر است، و شما نیز آزمون را انجام دهید؛ تنها چند دقیقه طول خواهد کشید. و شما فکر می کنید، “خوب، تست هوش به من ضرر نمی رساند، می رساند؟” بنابراین، شما آزمون را با اشتیاق انجام می دهید، و هر سوال در شما شجاعت ایجاد می کند. زمانی که شما آخرین سوال را جواب می دهید، از شما می خواهد شماره تلفن خود را وارد کنید تا نمره IQتان را به شما پیامک کند. شما باز هم فکر می کنید، ” به اشتراک گذاشتن شماره تلفن به من صدمه نمی زند. پس از اتمام، آنها تنها امتیاز من را می گویند”. بنابراین، بدون هیچ احساس ترسی، شما مشتاقانه شماره تلفن خود را فاش می کنید.
و این جاست که، کلاهبرداران شما را فریب می دهند. با دادن شماره تان، در واقع شما برای یک اشتراکی که هیچ دانشی در مورد آن ندارید ثبت نام می کنید.
بر اساس گزارش Better Business Bureau (BBB)، هزینه عضویت برای خدماتی که شما هرگز نمی خواستید و یا نمی خواهید به طور مستقیم بر روی قبض تلفن تان اعمال می شود. این هزینه می تواند شامل خدمات مربوط به طالع بینی، ورزشی، جوک، تصاویر پس زمینه، زنگ، و غیره باشد.
این کلاهبرداری، انعکاس احساسات و عواطفی است که باعث ایجاد رقابت می شود و ما را ترغیب می کند آن را بهتر از دیگران انجام دهیم.
بنابراین، اقدامات احتیاطی لازم در مقابل چنین کلاهبرداری چیست؟
هرگز شماره تلفن خود را در پاسخ به چنین وعده ها و یا هر وب سایت مربوط به آن موضوع ارائه ندهید. وب سایت هایی مانند گوگل، فیس بوک، توییتر و مانند آن نیز از شماره تلفن تان استفاده می کنند، اما آنها سیاست حفظ حریم خصوصی شان در محل را دارند، که از اطلاعات خصوصی محافظت می کند. این در مورد هر سرویس آنلاینی نیست. بنابراین، بهتر است برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی، آدم محتاطی باشید.

اگر شما فکر می کنید باید این تکه از اطلاعات را با دوستان، خانواده و همکاران به اشتراک بگذارید، برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی تان، اینجا را کلیک کنید. ایمن بمانید!

این نوشته در تهديدات جديد ارسال و , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *