راهکار ویژه کوییک هیل برای بازیابی فایل ها پس از حمله باج افزار

هنگام حمله یک باج افزار، اگر بدانید از اطلاعات تان به صورت امن پشتیبان گیری شده است؛ آیا دیگر لازم نیست که نگران بازیابی فایل هایتان باشید؟ قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی کوییک هیل به شما کمک می کند تا به هدفتان برسید.Quick-Heal-Backup-and-Restore-1

Ransomware چیست؟
Ransomware یک بدافزار است که کامپیوتر آلوده را قفل می کند و تمام فایل های روی سیستم را رمز گذاری می کند. سپس برای رها کردن سیستم و یا رمزگشایی فایل ها از قربانی تقاضای باج می کند.
در صورتی که به دلیل حمله ی باج افزار به داده هایتان دسترسی ندارید، لطفاً با تیم پشتیبانی کوییک هیل تماس بگیرید. آنها به کاربران کوییک هیل کمک خواهند کرد تا بدون هیچ گونه دریافت هزینه فایل هایشان را بازیابی کنند.

نکات کلیدی قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی:

۱٫ ابتدا می بایست یک محصول آنتی ویروس کوییک هیل را نصب و فعال کنید. این قابلیت به عنوان بخشی از بروز رسانی دانلود شده و نیاز به اقدام خاصی توسط کاربر نیست.

۲٫ سبک است و برای پشتیبان گیری از اطلاعاتتان به طور نامحسوس در پس زمینه کار می کند و تأثیری در عملکرد سیستم ندارد.

۳٫ به صورت خودکار و دوره ای (چند بار در روز)، از تمام فرمت های فایل های مهم و شناخته شده مانند PDF و فایل های مایکروسافت آفیس موجود بر روی کامپیوترتان یک نسخه پشتیبان تهیه می کند. اگر هر یک از فایل های فوق را ویرایش کردید، به طور خودکار از آخرین نسخه پشتیبان گیری می کند.

۴٫ یک نسخه پشتیبان از فایل هایتان در درایو محلی کامپیوترتان نگه می دارد و به هیچ وجه، این اطلاعات اشتراک گذاری نشده و یا به فضای ابر کوییک هیل منتقل نمی شود.

۵٫ از درایوهای مپ شده/ شبکه و جداشدنی پشتیبانی نمی کند. هرچند که امکان بازیابی فایل های روی شبکه وجود ندارد، اما از درایوهای جداشدنی می توان برای بازیابی اطلاعات استفاده کرد.

این ویژگی در محصولات زیر موجود است:
• سری محصولات ۲۰۱۶ کوییک هیل (v17.00)
• سری محصولات ۲۰۱۵ کوییک هیل (v16.00)

همگام با گسترش و پیدایش تهدیدات جدید، ویژگی های جدید امنیتی محصولات خانگی کوییک هیل به صورت مرحله ای افزایش می یابد.

توجه داشته باشید که قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی بر روی یک سیستم در سناریوهای زیر تاثیری نخواهد داشت:

۱٫ اگر قبل از نصب این ویژگی، فایل ها توسط یک باج افزار رمزگذاری شده باشد.
۲٫ اگر کامپیوتر تحت حمله باج افزار رمزگذاری کامل دیسک قرار گیرد. هرچند که این موارد بسیار نادر است.

با وجود این که کوییک هیل به شما کمک خواهد کرد فایل هایتان را بازیابی کنید، باید توجه داشته باشید که این ویژگی یک راهکار جامع برای تهیه نسخه پشتیبان یا بازیابی اطلاعات نیست. توصیه می کنیم برای جلوگیری از آلودگی باج افزار، نکات امنیتی زیر را رعایت کنید:

• هرگز ایمیل های ارسال شده توسط منابع ناشناس، ناخواسته و یا غیر منتظره را باز نکنید.
اگر به نظر می رسد یک ایمیل فوری توسط کسی که می شناسید ارسال شده است، با فرستنده تماس بگیرید و بررسی کنید. اکثر ایمیل های فیشینگ با به شکل مهم و یا فوری ارسال شده اند. آنها عمدتاً برای فریب شما نوشته شده اند تا مثلاً بر روی یک لینک کلیک کنید یا فایل پیوست را دانلود کنید.

• بر روی لینک ایمیل هایی که اطلاعات شخصی را می خواهند، یا در مورد حساب های بانکی تان می پرسند کلیک نکنید و یا فایل های پیوست را دانلود نکنید.

• توصیه می شود تمام به روز رسانی های امنیتی برای سیستم عامل را اعمال کنید؛ برنامه هایی مانند نرم افزار Adobe، جاوا، مرورگرها، و غیره. این به روز رسانی ها نقاط ضعف امنیتی این برنامه ها را رفع می کند و از بهره برداری توسط نرم افزارهای مخرب جلوگیری می کند.

• همیشه نرم افزار آنتی ویروس تان را به روز نگه دارید و از آنتی ویروسی که می تواند ایمیل ها و وب سایت فیشینگ را مسدود کند استفاده کنید.

• به طور منظم از فایل های خود پشتیبان تهیه کنید. به یاد داشته باشید هنگام پشتیبان گیری بر روی هارد دیسک اینترنت را قطع کنید. قبل از این که دوباره آنلاین شوید درایو را جدا کنید.

تکنولوژی ضد باج افزار کوییک هیل بطور فعال باج افزار را شناسایی و از حملات احتمالی آنها جلوگیری می کند. برای دانستن نحوه کار، این اینفوگرافیک را مشاهده کنید.

این نوشته در تهديدات جديد, کوییک هیل ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *