ماه آگاهی از امنیت سایبری: چرا باید امنیت سایبری جدی گرفته شود؟

برای آگاهی کاربران اینترنت از جرایم مختلف، ماه اکتبر به عنوان ماه آگاهی از امنیت سایبری در ایالات متحده امریکا اختصاص داده شد. دنیای امروز از طریق اینترنت به یکدیگر متصل شده و مردم عملاً با کمک امکاناتی از جمله بانکداری، پست الکترونیک، خرید اینترنتی و غیره به صورت آنلاین زندگی می کنند که تمامی کارها تنها با نوک انگشتان شان در دسترس می باشد.Cybersecurity Awarenessجمله معروف فیلم مرد عنکبوتی: “قدرت، مسئولیت می آورد”، پس مسئولیت هر شهروند اینترنتی اطمینان از ایمنی خود در فضای مجازی است. چگونه این کار را انجام دهید؟ به مطالعه در مورد چیزهایی که احتمالا در حوزه امنیت سایبری نمی دانید ادامه دهید.

۱٫ همه ما در معرض خطر هستیم

در سال ۲۰۱۵ روزانه بیش از یک میلیون حملات مبتنی بر وب علیه افراد وجود داشت. مجرمان سایبری از عدم آگاهی مردم در مورد امنیت سایبری برای هدف قرار دادن آنها استفاده می کنند. حدود ۷۵٪ از تمام وب سایت های معتبر در برابر حملات سایبری آسیب پذیر هستند. تا زمانی که به اینترنت متصل هستید در معرض حمله سایبری قرار دارید. نه تنها سازمان ها، بانک ها و یا افراد مشهور بلکه افرادی مثل من و شما نیز به همان اندازه هدف هکرها قرار می گیریم.

۲٫ هیچ کسب و کار کوچک و یا بزرگی بدون خطر نیست

اینکه یک سازمان بزرگ و یا یک شرکت کوچک داشته باشید، هر دو به یک اندازه برای حمله سایبری حساس می باشند. در واقع چون هکرها می دانند که کسب و کارهای کوچک ممکن است سیستم ها و فرآیندهای امنی نداشته باشند، اهداف جذابی برای حملات سایبری می باشد.

۳٫ امنیت بخشی از کار هر فردی است

امنیت فقط مسئولیت بخش IT نیست. هر کارمندی نیاز دارد از خطرات مرتبط با حملات سایبری آگاه شود. شرکت باید به کارکنان درباره تشخیص علائم نفوذ و نحوه اطمینان از امنیت کلی شرکت آموزش دهد.

۴٫ آسیب های ناشی از یک تهدید سایبری بیش از حد تصور است

در سال ۲۰۱۵، شرکت بیمه Lloyd بریتانیا هزینه سالانه حملات سایبری شرکت را به اندازه ۴۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است؛ که شامل خسارت مستقیم و نیز هزینه اضافی که به دلیل حملات سایبری به عملکرد طبیعی کسب و کار وارد می شود. در واقع، بسیاری از رهبران تجاری حمله سایبری را بزرگترین تهدید برای کسب و کارشان می دانند. با پذیرش سریع دستگاه های دیجیتال در سراسر جهان، گزارشی توسط تحقیقات Juniper نشان می دهد که هزینه جرایم اینترنتی تا سال ۲۰۱۹ به ۲ تریلیون دلار می رسد.

۵٫ می توانید امنیت سایبری خود را بهبود بخشید

آمار فوق تکان دهنده است؛ بنابراین بهتر است که افراد و سازمانها برای حفاظت از امنیت سایبری خود اقدامات مناسبی اتخاذ کنند. بهترین راه برای شروع، سرمایه گذاری در نرم افزار آنتی ویروس و یا راهکارهای امنیتی سازمان می باشد که امنیت چندلایه برای جلوگیری از هر گونه نقض امنیتی در سیستم تان را ارائه می دهند. حملات باج افزار و تهدیدات بدافزار در حال افزایش است بنابراین مطمئن شوید آنتی ویروس تان حفاظت در برابر این تهدیدات را نیز ارائه می دهد.

مراقب باشید، از کلیک کردن بر روی ایمیل ها، لینک ها و یا وب سایت های مشکوک اجتناب کرده و سیستم تان را به روز نگه دارید. ماه آگاهی از امنیت سایبری برای اطلاع رسانی از امنیت سایبری تعیین شده است! برای اطمینان از زندگی آنلاین در یک محیط امن و قابل اعتماد تصمیم بگیرید. برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین آنتی ویروس و راهکارهای امنیتی سازمان، به وب سایت ما مراجعه کنید.

این نوشته در مقالات ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *