مهمترین تهدیداتی که بخش های بهداشت و درمان را هدف قرار می دهد.

مهمترین تهدیداتی که بخش های بهداشت و درمان را هدف قرار می دهد.

تهدیدات سایبری بهداشت و درمان

در حالی که تقریبا تمام صنایع و بخش ها در معرض خطر تهدیدات اینترنتی قرار دارند، تاثیرات این تهدیدات در بخش های خاص می تواند فاجعه آمیز باشد. یکی از این بخش ها، درمان و مراقبت های بهداشتی است. حمله سایبری به یک سیستم پزشکی و درمانی می تواند خطرناک و تهدید کننده زندگی باشد – تصور کنید که بیماران مراقبت های حیاتی از سیستم نگهداری و مانیتورینگ خارج شوند.

مشکل این است که برخی از سیستم های مراقبت های بهداشتی ممکن است به حفاظت از امنیت سایبری خود توجه نکنند، با توجه به این واقعیت که اطلاعات ذخیره شده ی آنها بسیار حساس و محرمانه است. یک شبکه معمولی بیمارستانی می تواند میلیون ها سوابق داده در مورد سلامت بیمار، حساسیت ها، روش های درمان و غیره را در خود ذخیره کند – که همه آنها بسیار حساس هستند.

ممیزی ملی آمادگی مراقبت های بهداشتی در سال ۲۰۱۸ نشان داد که تنها ۴۵ درصد از کسب و کارها از چارچوب امنیت سایبری NIST، که یک چارچوب سیاست هدایت امنیت سایبری برای سازمان های بخش خصوصی در ایالات متحده است، پیروی کرده اند. مشکل تهدیدات اینترنتی به بخش مراقبت های بهداشتی، حاد است که وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده که درگیر آن می باشد افتتاح مرکز هماهنگی امنیت سایبری را در اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرده است.

برای سازمان های این بخش آگاهی از تهدیداتی که با آن روبرو هستند مهم است. برخی از مهمترین تهدیدات عبارتند از:

باج افزار (Ransomware)
نرم افزارهای مخربی که سیستم را قفل یا اطلاعات را رمزگذاری کرده و برای بازگرداندن اطلاعات یا سیستم تقاضای وجه می کند، ransomware نامیده می شود. این خرابکاری می تواند برای یک سازمان بهداشتی مضر و زیان آور باشد، زیرا نه تنها بر زندگی یک بیمار تاثیر می گذارد، بلکه اجزای دیگر را نیز تخریب می کند. با درنظر گرفتن ریسک این مساله که امکان بازیابی اطلاعات با پرداختن وجه مالی (باج) ۵۰-۵۰ بوده سیستم ها را می توان احیا و یا حتی بیشتر متضرر کرد. این واقعیتی است که جنایتکاران سایبری از آن آگاه بود و از آن سوء استفاده می کنند. یکی از بزرگترین حملات باج افزاری به سازمان بهداشتی MedStar Health در ایالات متحده آمریکا رخ داد که به ۱۰ بیمارستان و ۲۵۰ مرکز سرپایی حمله کرد. حمله تقریبا همزمان به همه مراکز بود و تقریبا دسترسی کامل به سیستم هایشان را از دست دادند.

تهدیدهای خودی
تهدیدهای خودی، قطعا یک خطر جدید نیست، اما تهدید بالقوه آن روز به روز درحال افزایش است. در حال حاضر داده ها به طور مرتب در فضای ابری ذخیره می شوند و به این معنی است که کارمندان یک سازمان دسترسی زیادی به اطلاعات حساس در یک سازمان دارند. به این معنی که انسان ها اغلب می توانند ضعیف ترین پیوند در هر چارچوب امنیت سایبری باشند. این که آیا استفاده از کلمات عبور به راحتی حدس زده می شود، استفاده مجدد از کلمه عبور در حوزه های مختلف و یا دادن کلمه عبور به دیگران، این ها برخی از اشتباهات رایج است که هکرها می توانند دسترسی به اطلاعات را بدست آورند. به این ترتیب، بسیار مهم است که سازمان ها با به روز رسانی کارکنان خود در مورد خطرات چنین رفتارهایی، از به وجود آمدن آن جلوگیری کنند.

تهدیدات مداوم پیشرفته
تهدیدات مداوم مستمر (APTs) حملات درازمدت، پایدار و بی رحمانه است که توسط هکرها و سایر مجرمان اینترنتی برای یک هدف خاص برای دریافت اطلاعات حساس به کار گرفته می شود. منطق پشت APT ها واقعا ایجاد آسیب و صدمه رساندن و از کار انداختن خدمات در سازمان ها نمی باشد، بلکه امری زیرکانه تر می باشد. هدف اصلی APT ها سرقت اطلاعات حساس و محرمانه است. آنها وارد یک شبکه سازمانی می شوند، حضور خود را به آرامی گسترش می دهند و قبل از خروج نهایی، اطلاعات مهم را جمع آوری می کنند. داده های سازمانهای بهداشتی بسیار ارزشمند است – و به همین ترتیب مجرمان اینترنتی ارزش آن ها را در درازمدت درنظر می گیرن

نیزه فیشینگ (Spear Phishing)
یک نوع فیشینگ، فیشینگ نیزه می باشد که یک تهدید بزرگ برای بخش مراقبت های بهداشتی است. درست مانند APT ها، دسترسی به اطلاعات ارزشمندی را برای مهاجمان فراهم می آورد. هکرها یک ایمیل هدفمند برای فردی ارسال می کنند که به نظر می رسد از یک منبع قابل اعتماد است. دستورالعمل این ایمیل ها مانند هر گونه تقلب سایبری، دسترسی به سیستم کاربر یا دریافت اطلاعات طبقه بندی شده دیگر است. فیشینگ نیزه یکی از موفق ترین تکنیک های حمله سایبری به شمار می رود زیرا سطح بالایی از شخصی سازی انجام شده برای حمله به کاربران انجام می شود که بسیار قابل اعتماد است.

با استفاده از طیف وسیعی از راه حل های Seqrite که به صورت نوآورانه و به همراه سادگی مدیریت تعریف شده است، در برابر تمامی این تهدیدات محافظت می شود. از طریق ترکیبی از هوش، تجزیه و تحلیل برنامه های کاربردی و تکنولوژی های پیشرفته، سکورایت بهترین دفاع را در برابر ماهیت بی نظیر تهدیدات امنیتی سایبری فراهم می کند.

مدیران محترم امنیت شبکه سازمانها جهت دریافت راهنمایی بیشتر می توانند با شرکت در تماس باشند:
تلفن: ۷۷۱۴۲۵۲۶-۰۲۱
ایمیل: info@qhi.ir
تلگرام: @myfanoos
https://t.me/fanoosict

این نوشته در مقالات ارسال و , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *