نحوه محافظت در برابر اسکیمینگ ATM

بسیار اتفاق می افتد که در تعطیلات شگفتی دیگرِی توسط یک متخصص امنیت سایبری کشف شود.

در تعطیلات وین و اتریش، Benjamin Tedesco کارشناس امنیت سایبری یک دستگاه کپی غیر قانونی کارت های بانکی (ATM skimming) که به خوبی مخفی شده بود را کشف کرد.

How-to-Protect-Yourself-from-ATM-Skimming_tips_securityقبل از اینکه ادامه دهیم، اجازه دهید کمی در مورد اسکیمینگ ATM بگوییم؟

برای افرادی که آگاه نیستند، اسکیمینگ ATM یک عمل غیر قانونی سرقت اطلاعات توسط نوار مغناطیسی (نوار سیاه و سفید) در پشت یک کارت ATM است. با اطلاعات به سرقت رفته، جنایتکاران می توانند کارت های جعلی تولید و از آنها برای سرقت پول از حساب بانکی قربانی استفاده کنند. کارت خوان جعلی و یا پد شماره گیری، اسکیمرهای ATM هستند که به منظور سرقت اطلاعات کارت در ATM نصب می شوند.

روش کار Benjamin Tedesco برداشت مقداری پول نقد از ATM بود. بدگمانی امنیتی او برانگیخته شد، تصمیم به انجام یک بررسی سریع دستگاه گرفت. و این کلاهبرداری در این لحظه کشف شد! او توانست یک کارت خوان جعلی (اسکیمر ATM) که به طرز ماهرانه ای به یک کارت خوان اصلی متصل شده بود و دقیقاً مشابه آن بود را جدا کند. تدسکو یک ویدیو کوچک که کل این حادثه را برای آگاهی کاربران عادی از وجود چنین کلاهبرداری منتشر کرد. ویدئو او در اینجا به اتمام رسید:

Screenshot (7)در این ویدئو شما متوجه خواهید شد که کارت خوان جعلی به کارت خوان اصلی چسبیده بود و پوشش چسب قابل مشاهده بود. تدسکو ویدئوی خود را با این هشدار که ما باید در مورد امنیت دیجیتال به دلیل آنچه گاهی اوقات پرداخت می کنیم آگاه باشیم به پایان می رساند. علاوه بر این، در زیر نکات آموزشی که باید برای محافظت از خود در برابر اسکیمینگ ATM در ذهن داشته باشید ذکر شده است.

اولین نکته، همیشه را قبل از قرار دادن کارت اعتباری خود مطمئن شوید که اسکیمرهای ATM (بخش های جعلی) وجود ندارد. در حالی که یک مشاهده بصری ممکن است مفید نباشد، همیشه می توانید یک بازرسی فیزیکی با هل دادن یا کشیدن قطعاتی مانند کارت خوان، صفحه کلید، قسمت تحویل وجه نقد، پوشش روی صفحه نمایش، و غیره انجام دهید. به طور کلی دستگاه های ATM بخش هایی که بد و زمخت ساخته شده را ندارند، و ظاهر آن استاندارد است.
دستگاه های ATM که از آن استفاده می کنید را مقایسه کنید. اگر هر گونه تفاوت آشکاری را مشاهده کردید، دیگر از آن استفاده نکنید و به بانک گزارش دهید.

از دستگاه های ATM واقع در مکان های شلوغ استفاده کنید. از دستگاه های ATM که در مکان های راه دور و یا پنهان مانند آنهایی که پشت ساختمان ها، محوطه پارکینگ، و نقاطی که به دور از انظار عمومی می باشند استفاده نکنید. به دلایل آشکار، این گونه دستگاه های ATM معمولاً توسط مجرمین مورد هدف قرار می گیرند.

هنگام وارد کردن رمز کارت خود، صفحه کلید را با یک دست بپوشانید و با دست دیگر تایپ کنید. کلاهبرداران به صورت مداوم در حال نوآوری در حرفه خود هستند. آنها دوربین های مخفی را در مکان های مختلف نصب می کنند تا رمز هایی که توسط کاربر وارد می شود را بدست آورند. دوربین می تواند در زیر صفحه نمایش دستگاه های ATM، جایی در نزدیکی صفحه کلید و یا حتی در یک گلدان مجاور دستگاه خودپرداز و یا در مقابل آن نصب شود؛ بطور خلاصه، دوربین در هر جایی می تواند باشد تا به کلاهبردار برای سرقت اطلاعات شما کمک کند.
این موضوع را با دوستان، خانواده و آشنایان به اشتراک بگذارید تا آنها نیز بتوانند اقدامات صحیح امنیتی برای دوری از اسکیمینگ ATM را انجام دهند.

منابع:

http://www.dailymail.co.uk

http://thehackernews.com

http://www.pcmag.com

این نوشته در وصله های امنیتی ارسال و , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *