نمی توان میزان آسیب بدافزارهای اندروید مورد استفاده هکرها را تخمین زد

sanjay-katkar-quick-heal-techسانجای کتکار، مدیر ارشد فنی شرکت کوییک هیل می گوید که باج افزارها بزرگترین مشکل در سال ۲۰۱۷ محسوب شده و انتشار گسترده آن و ضربه ای که به بسیاری از کاربران وارد کرده باعث شده تا افراد به دنبال راهکارهای امنیتی بگردند.

چگونه بدافزارهای جدید اندروید به برنامه های بانکی حمله می کنند؟
بدافزارهای اندروید که همه جا خبرساز شده اند، یک بدافزار تروجان بانکی می باشند. هنگامی که Adobe Reader جعلی موجود در فروشگاه های نرم افزاری شخص ثالث را که برنامه اصلی به نظر می رسد دانلود کنید، این برنامه وارد گوشی شما می شود. اگر شخصی آن برنامه را روی گوشی دریافت کرد، این بدافزار بر روی تمام برنامه های مربوط به امور مالی و بانکی و یا حتی برنامه های ارز دیجیتال نظارت می کند.

اگر برنامه های ارز دیجیتال یا برنامه های بانکی را در گوشی شما پیدا کند، یک هشدار به گوشی تان ارسال می کند، به طوری که نشان می دهد برنامه بانکی به شما یک هشدار ارسال کرده است. و پس از باز کردن این هشدار، شما مطمئن می شوید که برنامه بانکی باز شده است و صفحه نمایش ورود به سرور بانکداری اینترنتی را نشان می دهد و این گونه نام کاربری و اعتبارنامه شما را ضبط کرده و آن را به سرورهای هکرها منتقل می کند.

آیا میزان آسیب یا تهدید امنیتی که ممکن است این بدافزار به وجود آورد تخمین زده شده است؟
نرم افزار ما از تلفن های همراه محافظت می کند، اما میزان آسیب آن را نمی توانیم تخمین بزنیم زیرا تنها نام کاربری و رمز عبور افشا شده و تاکنون از آن استفاده نکردند. تا زمانی که هکر شروع به استفاده از اعتبارنامه کند و پول را از آن خارج کند نمی توانیم آسیب را محاسبه کنیم.

آیا راهکار امنیتی کوییک هیل از برنامه های بانکداری و غیره در برابر اندروید و نیز در سطح سازمانی محافظت کاملی ارائه می دهد؟
بله، کوییک هیل دارای برنامه امنیتی تلفن همراه برای گوشی های اندرویدی است و از تروجان بانکی محافظت می کند و حتی برای راهکارهای سازمانی، MDM داریم که از همه انواع برنامه های تروجان بانکی محافظت می کند. نکته اصلی این است که بسیاری از کاربران امنیت تلفن همراه را جدی نمی گیرند و در واقع از آنجایی که بسیاری از تلفن ها محافظت نشده اند باعث می شود این تروجان وارد گوشی های تلفن همراه شود.

چگونه تهدیدات امنیتی دیجیتال در سال ۲۰۱۷ بر شرکت های تجاری هندی تاثیر گذاشت و نتیجه ای که در خط تولید محصولات خود مشاهده کردید چه بود؟
ما در ابتدای سال ۲۰۱۸ هستیم. سال گذشته ما شاهد حملات بزرگی بودیم زیرا حملات در سال گذشته به شدت افزایش یافته بود. جدا از آن، ما شاهد حملات زیادی از نوع رخنه امنیتی هستیم. تغییر عمده ای که در راهکارهای امنیت سایبری به وجود آمده این است که کاربران در حال حاضر به طور جدی از ویژگی های ضد باج افزار استفاده می کنند و راهکارهای رمزنگاری و پشتیبان گیری نیز درخواست می کنند.

تمرکز بر روی اضافه کردن یک لایه محافظتی بیشتر برای امنیت سازمان هاست و باج افزار بزرگترین مشکلی بود که در سال ۲۰۱۷ دیدم و به دلیل گسترش آن و ضربه ای که به بسیاری از کاربران وارد کرد، کاربران شروع به راه اندازی راهکارهای امنیتی و پشتیبان گیری از اطلاعات کرده اند.

روندهای صنعتی در امنیت دیجیتال و زمینه های اصلی تمرکز شما برای سال آینده چیست؟
امنیت سایبری دامنه ما می باشد و محدوده تمرکز ما، افزودن ویژگی های بیشتر برای سازمان های بزرگ و تهدیدات نقض اطلاعات است. ما قصد داریم بیشتر بر روی راهکارهای امنیتی سمت سرور و راهکارهایی مانند رمزگذاری کامل دیسک و اسکن داده های در معرض خطر کار کنیم و راهکارهایی ارائه دهیم که کاربر بتواند تصویر کاملی از چشم انداز تهدید در داشبورد خود داشته باشد. همیشه تمرکز بر روی امنیت و مخصوصاً امنیت سازمانها است.

این نوشته در کوییک هیل ارسال و , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *