ویدئوی اعدام بن‌لادن بر روی فیس‌بوک را نبینید

امروز یک ایمیل بر روی فیس‌بوک دریافت کردم که حاوی پیام زیر بود. ایمیل درباره ویدیوی جدید قتل اسامه اختصاصی از CNN از بود. این ایمیل اطلاع‌رسانی در رابطه با بروزرسانی دیواره فیس بوک من بود که لینک کلیپ ویدئوی اختصاصی بن لادن توسط یکی از دوستانم ارسال شده بود.

با مطالعه دقیق متوجه شدم که نوعی از کلاهبرداری توسط مجرمان سایبری می‌باشد که تلاش می‌کنند با بهره‌گیری از داغ‌ترین اخبار جهان کامپیوترهای جدید را آلوده نماید. هیچ فیلمی از CNN یا دیگر بنگاه‌های خبری درباره اعدام بن‌لادن منتشر نشده است. این پیامی که شما از دوستان خود بر روی Facebook wall دریافت می‌کنید، ممکن است نتیجه آلودگی توسط کرم رایانه‌ای باشد که از حساب‌های کاربری آلوده به همه‌ی دوستان کاربری که بر روی لینک کلیک کرده و آلوده شده، ارسال می‌گردد. در این زمان آلودگی دوباره به همه دوستان کاربر جدید گسترش می‌یابد.

به همه‌ی کاربران توصیه می‌کنیم چنین لینک‌های ویدئویی دریافتی بر روی دیواره فیس‌بوک را کلیک نکرده و حتی پیوست‌های ایمیل را نیز دانلود نکنند. مجرمان اینترنتی از آخرین اخبار برای گسترش آلودگی و افزایش قربانیان جدید استفاده می‌نمایند.

این نوشته در تهديدات جديد, عمومی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *