پایان سلطه ویندوز XP

هنگامی که ویندوز XP برای اولین بار در اکتبر سال ۲۰۰۱ منتشر شد، اپل آی پاد فقط ۲ روزه و ویکیپدیا تنها چند ماهه بود.xpراه حل ایده آل در اینجا بروز رسانی سیستم عامل ویندوز XP است. مایکروسافت در ۸ آوریل ۲۰۱۴ از پشتیبانی XP خارج شده و دستگاه هایی که هنوز هم XP اجرا میکنند، بعد از ۸ آوریل به حملات روز صفر و مسائل مختلف امنیتی آسیب پذیرند.
با این حال، چندین شرکت در سراسر جهان و در هند و ایران همچنان فعالیت های خود را بر روی ویندوز XP ادامه می دهند. دلایل ادامه با سیستم عامل را می توان به هزینه، سازگاری، راحتی یا به سهل انگاری مربوط دانست. با این وجود، اگر شما مجبور به ادامه با ویندوز XP در یک یا چند دستگاه پس از ۸ آوریل هستید، مراحلی لازم است که باید از دست دادن داده ها، سرقت اطلاعات و دیگر نگرانی های امنیتی را به حداقل برسانید.

اجرای دستگاه XP در یک شبکه مجازی
مجازی سازی نرم افزار و یا مجازی سازی جلسات می تواند به اجرای دستگاه های XP در یک محیط مجزا کمک کند. مجازی سازی کمک میکند تا ویندوز XP بدون اینکه کمترین اثری بر امنیت کلاینت های موجود در شبکه بگذارد همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. علاوه بر این، محیط مجازی، دستگاه و هر گونه تهدیدی که ممکن است از طریق سیستم عامل بوجود آید را قفل خواهد کرد. این امر ویژه ی شرکت هایی است که از برنامه های سفارشی که نمی توانند بار دیگر در دستگاه های XP به روز رسانی شوند استفاده میکنند.

نگه داشتن یک نسخه پشتیبان از تمام اطلاعات بر روی دستگاه XP
یک دستگاه در حال اجرای XP پس از ۸ آوریل، بسیار مستعد ابتلا به چند خطر است. به رغم همه اقدامات احتیاطی ممکن، می تواند آلوده شود. بنابراین یک بکاپ از تمام اطلاعات دستگاه باید ذخیره شود. علاوه بر این، هیچ اطلاعات مهم و محرمانه ای نباید در دستگاه XP موجود باشد.

اطمینان از بروز رسانی XP به آخرین وصله امنیتی
از آنجایی که مایکروسافت نمی خواهد پچ بیشتری را پس از ۸ آوریل بفرستد، شما باید مطمئن شوید که آخرین پچ منتشر شده را دارید. این حداقل امنیت رایانه تان از آخرین پچ و اکتشافات امنیتی است.

استفاده از یک مرورگر وب به غیر از اینترنت اکسپلورر
اگر به اینترنت در XP دسترسی دارید، از مرورگر اینترنت اکسپلورر به عنوان مرورگر خود استفاده نکنید. پس از ۸ آوریل به روزرسانی بیشتری برای IE وجود نخواهد داشت و بنابراین باید از آخرین نسخه به روز شده مرورگر وب دیگری مانند کروم، فایرفاکس و سافاری استفاده کنید.

بروز رسانی مایکروسافت آفیس به آخرین نسخه آن
باید مطمئن شوید که تمام دستگاه هایتان در سازمان از آخرین به روزرسانی آفیس برخوردارند. تعدادی از اشکالات که می تواند از طریق فایل پیوست آفیس به سازمان نفوذ کند معمولا توسط سیستم عامل تشخیص داده می شود، بنابراین با داشتن آخرین بروز رسانی آفیس امنیت خود را بالا ببرد.

خلاص شدن از شر ناخواسته نرم افزار شخص ثالث
در صورتی که هر نرم افزار شخص ثالثی بر روی دستگاه XP شما وجود دارد، باید حذف شوند. حفره های امنیتی در نرم افزار شخص ثالث می تواند به شبکه شما آسیب برساند و همه عوامل تهدیدکننده باید از بین بروند. اگر نیاز به نگه داشتن برخی از نرم افزار شخص ثالث دارید باید پلاگین مرورگر خود را غیر فعال کنید. علاوه بر این، مرورگر را تنظیم کنید که همیشه بپرسد چه کاری انجام دهد.

به دست آوردن راه حل های موثر و به روز امنیت سازمانی
مهمتر از همه، اطمینان از این مطلب می باشد که یک مجموعه امنیتی قابل اعتماد دارید که شبکه سازمان شما را حفظ می کند. محصولاتی مانند اندپوینت سکیوریتی ۵٫۳ کوییک هیل و یو تی ام ترمیناتور کوییک هیل می تواند امنیت شبکه شما را تامین کند و دارای ویژگی های متعددی است که می تواند از دستگاه در حال اجرای XPتان به خوبی محافظت کند.

انجین رفتارشناسی کوییک هیل به صورت فعالانه در برابر تهدیدات ناشناخته ای که در پایگاه داده وجود ندارد، تدابیر حفاظتی در نظر میگیرد. بنابراین برای یک دستگاهی که از XP استفاده میکند و به زودی نیاز به مقابله با چندین تهدید ناشناخته و بدون امضای تروجان دارد، کوییک هیل می تواند امنیت موثری را فراهم می کند. در نهایت، اطمینان از این که فایروال شبکه شما روشن است و با تنظیمات قوی تنظیم شده است، می تواند موثر باشد.

تعداد امتیاز بیشتری به خاطر داشته باشید:
– بلومبرگ اخیرا گزارش داد که ۹۵٪ از ۴۲۰،۰۰۰ دستگاه های خودپرداز در ایالات متحده هنوز هم بر روی ویندوز XP اجرا میشوند.

– به گفته مایکروسافت هند، ۸۴ درصد از رایانه های شخصی در شرکت های بزرگ از XP کوچ کردند. اما شرکت های کوچک و متوسط ​​بیشتر در معرض خطر هستند.

– بدون یک برنامه مناسب مهاجرت، شرکت ها با خطر مربوط به مسائل انطباق مواجهه اند. شرکت تحقیقاتی گارتنر می گوید که بیش از ۱۵ درصد از شرکت های متوسط ​​و بزرگ هنوز هم در حداقل ۱۰ درصد از رایانه های شخصی شان حتی پس از آوریل ۲۰۱۴، XP اجرا میکنند.

– استاندارد تجارت در ماه نوامبر ۲۰۱۳ گزارش داد که حدود ۳۴۰۰۰ شعبه در بانک های بخش دولتی هنوز هم در حال اجرای ویندوز XP هستند.

– مایکروسافت هند نیز گزارش داده است که ۵۲ درصد از رایانه های شخصی در بانک ها، ۳۰٪ در ادارات دولتی، ۲۶٪ در شرکت های تولیدی و ۲۶% در شرکت های نرم افزاری در حال اجرای XP می باشند.

این نوشته در تهديدات جديد, عمومی ارسال و , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *