نرم افزار تحت ویندوز WhatsApp امن نیست

فکر می کنید WhatsApp برای کامپیوتر امن است؟ دوباره فکر کنید!whatsappاگر در مورد نصب WhatsApp برای کامپیوترتان تعجب کرده اید، در اینجا چیزی است که ممکن است ذهنتان را تغییر دهد.

اخیرا، نظرات بسیاری از خوانندگان در مورد استفاده از WhatsApp در کامپیوتر را دریافت کرده ایم. برخی از آنها می خواستند بدانند آیا واقعا نسخه رومیزی از WhatsApp وجود دارد، در حالی که برخی در حال استفاده از آن بودند و می خواستند بدانند آیا استفاده از آن امن بود یا خیر.

در اینجا چیزی است که ما فکر می کنیم و به خوانندگان مان توصیه می کنیم:
شرکت WhatsApp هیچ گونه نسخه رسمی از WhatsApp برای کامپیوتر اعلام نکرده است. اما، به نظر می رسد کاربران می توانند برنامه پیام های تلفن همراه بر روی کامپیوتر خود را با استفاده از یک شبیه ساز به نام اندروید Bluestacks دانلود کنند. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های اندروید را در رایانه هایشان نصب کنند و از آنها تنها بر روی تلفن هایشان استفاده نکنند.

اما، استفاده از WhatsApp برای کامپیوتر واقعا بی خطر است؟ ما واقعا اینطور فکر نمی کنیم. دلیلی وجود دارد که ما در مورد اهمیت دانلود برنامه های کاربردی و یا نرم افزار تنها از منابع رسمی تاکید می کنیم.
در اینجا علت تاکید ما بر اهمیت دانلود برنامه های کاربردی و یا نرم افزار تنها از منابع رسمی ذکر شده است.
این امکان وجود دارد که نرم افزار از شما در هر یک از روش های زیر شماره تلفن تان را بخواهد:

۱ قبل از نصب و راه اندازی – ممکن است به منظور بررسی این که شما انسان هستند و ربات نیستید شماره شما را بخواهد.
۲ پس از نصب – ممکن است به منظور بررسی شماره تان را بخواهد، گرچه شماره تان وجود دارد.

بنابراین، اگر نرم افزار تقلبی است و توسط کلاهبرداران کنترل شود، شماره تان ممکن است برای خدمات ناخواسته استفاده شود مانند SMSهای تبلیغاتی یا خدمات ارزش افزوده که ممکن است به صورت ماهانه یا روزانه مبالغی از حساب شما کسر نماید.

علاوه بر این، بسیاری از موارد در گذشته که در آن کاربران ایمیل های اسپم حاوی یک لینک برای دانلود نسخه کامپیوتری از WhatsApp دریافت کردند، گزارش شده است. کاربرانی که به دام افتادند و بر روی لینک کلیک کردند، با یک آلودگی مخرب بر روی کامپیوتر خود مواجه شدند.

بنابراین، جمع بندی کلی، به هیچ ایمیلی که مصرانه از شما درخواست نصب WhatsApp برای کامپیوتر را می کند، اعتماد نکنید، حتی اگر به نظر می رسد ایمیل توسط یک فرد شناخته شده فرستاده شده است. و حتی اگر قادر به دانلود WhatsApp در کامپیوترتان با کمک Bluestacks و یا نرم افزار های مشابه هستید، لطفا آگاه باشید که ممکن است حریم خصوصی تان و ایمنی کامپیوتر و داده های آن را به خطر بیاندازید. ایمن بمانید!

این نوشته در تهديدات جديد ارسال و , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *