کاربران ویندوز XP همچنان با وصله های امنیتی و سایر اخطارهای حفاظتی بروز می شوند!

بحث XP حتی پس از اتمام پشتیبانی در ماه گذشته هنوز هم داغ به نظر می رسد.در پی چند حفره ی امنیتی در اینترنت اکسپلورر که به طور کامل به هکرها اجازه نفوذ به ماشین کاربران را داد، مایکروسافت به سرعت وصله های امنیتی را منتشر کرد. اما خبر جالب این است که وصله های امنیتی برای دستگاه های XP نیز منتشر شد. آیا مایلید اطلاعات کاملتری را دریافت کنید؟

مایکروسافت برای اشکالات تند و زننده در IE پچ امنیتی منتشر کرد

IE_security_bug_patchedظاهرا یک حفره امنیتی تند و زننده (Nasty Bug) که می تواند کاربران اینترنت اکسپلورر را تحت تاثیر قرار دهد کشف شده است. اشکالاتی که توسط مایکروسافت کشف شد نشان داد، نفوذگر اجازه کنترل کامل دستگاه قربانی را می یابد. اشکال امنیتی بر نسخه های IE 6 – 11 شناخته شده است. خبر خوب این است که برای مقابله با این اشکال یک پچ منتشر شده است. و شگفت آور آن که گرچه کاربران XP به طور رسمی از پشتیبانی مایکروسافت خارج شده اند اما می توانند پچ را دانلود کنند. بنابراین، تمام کاربران اینترنت اکسپلورر و کاربران XP، این پچ را در اولین فرصت دریافت کنند!

 

 

کاربران فیس بوک هم اکنون می توانند به صورت ناشناس به نرم افزار شخص ثالث وارد شوند
anonymous_login_facebookبیشترین کاربران فیس بوک تمایلی به دادن اطلاعات شخصی خود به برنامه های شخص ثالث ندارند، زیرا آنان نگران تخطی حریم خصوصی می باشند. به نظر می رسد فیس بوک این موضوع را فهمیده و اجازه استفاده از آن برنامه ها را به صورت ناشناس می دهد. مدیر عامل مارک زوکربرگ اعلام کرد که در حال حاضر کاربران قادرند بدون به اشتراک گذاری اطلاعات خود با توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث وارد تعامل شوند. زوکربرگ اعلام کرد که این ویژگی اجازه می دهد میلیاردها کاربر فیس بوک ” بدون ترس برنامه را امتحان کنند.”. اطلاعات بیشتر در اینجا.

 

 

 

کاربران فیس بوک در هند، از ابزار تقلبی هک فیس بوک برحذر باشند
facebook_scam_hacking_toolکلاهبرداری جدیدی در فیس بوک انجام شده است. کلاهبرداری در قالب یک پست که ادعا می کند به کاربران فیس بوک کدی را ارائه می دهد که کمک خواهد کرد اکانت شخصی فیس بوک شان را هک کنند. لینک های پست به یک سند Google درایو که حاوی یک کد است رهنمون گشته و در مرورگر کاربران قرار می گیرد. انجام این کار تنها اکانت کاربران فیس بوک را به خطر می اندازد و از آن در گسترش کلاهبرداری بیشتر به منظور انباشته کردن لایک و فالوورها استفاده خواهد شد. به کاربران توصیه می شود به این پست پاسخ ندهند و آنها را با دوستان خود به اشتراک نگذارند.

 

مراقب کرم های آندروید که از طریق SMS گسترش می یابند باشید

android_sms_wormکرمی ظاهر شده است که پس از آلوده کردن یک دستگاه تلفن همراه شروع به ارسال SMSهایی به لیست تماس قربانی می کند.این SMS حاوی یک تصویر با یک لینک مخرب است.SMS برای تحریک کاربران به کلیک کردن بر روی لینک طراحی شده است، که به نوبه خود، دستگاه ها را بیش از حد آلوده می کند. هنگامی که وارد گوشی قربانی شد، این کرم می تواند اطلاعات شخصی از جمله پیام های متنی، شماره تلفن، شماره های تماس های ویژه، و… را بدزدد. داشتن یک راه حل امنیتی قابل اعتماد مانند آنتی ویروس کوییک هیل نسخه آندروید از دستگاه شما در برابر این آلودگی ها محافظت میکند.

این نوشته در وصله های امنیتی ارسال و , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *