حمله سایبری به وزارت دفاع هند توسط کوییک هیل شناسایی و مسدود گردید

به گزارش شرکت تولید کننده نرم افزارهای امنیتی کوییک هیل، تلاشی که برای سرقت اطلاعات حساس آزمایشگاه تحقیقاتی متالوژی وزارت دفاع (DMRL) و آزمایشگاه تحقیقاتی سازمان تحقیق و توسعه وزارت دفاع (DRDO) در سپتامبر (شهریور) توسط مهاجمان سایبری صورت گرفت، شناسایی و مسدود گردید.مدیر ارشد فناوری کوییک هیل (CTO) آقای سنجای کتکار گفت: ما از نزدیک کمپین حملات موسوم به “Sinon” که به صورت خاص آزمایشگاه متالوژی وزارت دفاع DMRL و لابراتوار تحقیقاتی تحقیق و توسعه وزارت دفاع هند DRDO را هدف قرار داده بود، رهگیری می کردیم.

این گزارش می افزاید، این حملات که با عنوان “کمپین ساینون” در تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۱۴ شناسایی شد، توسط یک ایمیل به ظاهر اصیل -اما ایمیل کلاهبردارانه و فیشینگ- با یک پیوست آلوده برای بهره برداری از یک آسیب پذیری و حفره قدیمی سیستم عامل ویندوز طراحی شده بود.

به گفته سنجای کتکار، “این تهدید بلافاصله با استفاده از راهکار Endpoint Security کوییک هیل که در کامپیوترهای DMRL فعال بود شناسایی و مسدود گردید. در نتیجه، این اقلام پیشگیرانه، مانع بروز هرگونه خسارت و زیانی گردید. ما دو هفته زمان صرف کردیم تا مطمئن شویم که تهدید مسدود شده در واقع یک تلاش تهاجمی برای نفوذ و سرقت اطلاعات امنیتی و حساس دفاعی بوده است.

وی به آسیب هایی که این حمله می توانست در سرقت اطلاعات از آزمایشگاه مستقر در حیدرآباد به بار آورد اشاره ای نکرد اما گفت این حمله خنثی شده می توانست اطلاعات حساس را کپی و آنها را به سرور مهاجمان ارسال نماید. همچنین می توانست دسترسی و کنترل کامل رایانه را با استفاده از مرکز کنترل و دستور (Control & Command) به مهاجمین بسپارد.

تجزیه و تحلیل این حمله توسط کوییک هیل نشان داد که این حمله از یک سرور در ویتنام اجرا شده است اما آدرس سرور و جزئیات دیگر می تواند یک ثبت اطلاعات جعلی باشد.

محل واقعی مهاجم در گزارش ذکر نشده است.

بر اساس این گزارش، این حمله توسط یک ایمیل به ظاهر واقعی و اصیل اجرا می شد. به محض اینکه یک ایمیل فیشینگ باز می شد، یک فایل سند (document) جعلی را باز می کرد. سند جعلی باز شده کدهای مخرب را بر روی رایانه دانلود می کرد. در حالی که این فایل سند، قربانی را به طور کامل گمراه می ساخت، بد افزار یک فایل سنگین دیگری به نام avg.dll با حجم ۲۸ مگابایت می ساخت تا ذهن قربانی را به سمت یک آنتی ویروس یا هر برنامه دیگر اشکالزدایی گمراه نماید. این فایل پس از نصب مانند یک نرم افزار آنتی ویروس واقعی به نظر می رسید.

در اویل سال جاری نیز کنسرسیوم Infosec هند در حدود ۳۰۰۰ اتصال اینترنتی در دهلی نو کشف کرد که احتمالا از محل های خارجی در حال شنود اطلاعات بودند.
لیست مهاجمان حاوی اسامی وزارت دفاع بلوک جنوبی و کارکنان نیروی دریایی C-Wing در بلوک جنوبی می شد.
گفتنی است اینفوسک بزرگترین کنسرسیوم امنیت سایبری آسیا می باشد که شامل شرکت های بزرگ بین المللی مانند کوییک هیل، سیمانتک، سیسکو و… می باشد.

بازوی امنیت سایبری دولت هند، تیم واکنش اضطراری کامپیوتر هند (CERT) گزارش داد که ۶۲۱۸۹ حادثه امنیت سایبری در ۵ ماهه نخست سال جاری رصد شده است.

حملات رصد شده از فضای سایبری تعدادی از کشورها مانند آمریکا، اروپا، برزیل، تریکه، چین، پاکستان، بنگلادش، الجزایر، امارات استفاده کرده بودند که نتوانستند به موفقیت دست یابند.

گفتنی است شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس نماینده رسمی توزیع و پشتیبانی فنی محصولات امنیتی تکنولوژی های کوییک هیل در ایران می باشد.

خبر در تلویزیون و نشریات معتبر و رسمی هند بازتاب گسترده ای داشت:

Source: The Financial Express, All Editions, pg. 10

Source: Business Standard, Mumbai & Pune

Source: Daily Post, National

Source: Nav Bharat, Mumbai & Pune (hindi)

Source: NDTV Gadgets

http://gadgets.ndtv.com/internet/news/cyber-attack-on-indian-defence-research-lab-thwarted-quick-heal-601330

http://www.business-standard.com/article/technology/cyber-attack-on-defence-research-lab-thwarted-quick-heal-114100200824_1.html

Source: thehindubusinessline.com

http://www.thehindubusinessline.com/features/smartbuy/laptops/cyber-attack-on-defence-research-lab-thwarted-quick-heal/article6468295.ece

این نوشته در کوییک هیل ارسال و , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *