پایان عمر ویندوز XP نزدیک است

مایکروسافت یک گام بیشتر رو به جلو برداشته و مدعی شده است که با ورود سیستم عامل ویندوز ۸ ، پایان عمر ویندوز XP نزدیک است و از هشتم آوریل ۲۰۱۴ دیگر از ویندوز XP پشتیبانی نخواهد کرد. با این کار به کاربران خانگی و شرکت های تجاری فرصتی دو ساله داده خواهد شد تا از سیستم عاملی که از حدود ۲۴ آگوست ۲۰۰۱ تا به امروز با آن بوده اند مهاجرت نمایند. بیش از یک دهه است که ویندوز XP به عنوان ویندوز مورد علاقه کاربران در سراسر جهان شناخته می شود.

با توجه به گزارشات بازارهای اینترنتی، سهم ویندوز XP از کاربران، ۴۶٫۸۶ درصد از سهم کل بازار سیستم عامل های دسکتاپ در حال استفاده است. حدود ۹۲ درصد از کاربران کامپیوتر بر روی پلت فرم ویندوز کار می کنند که ویندوز XP سهم نسبتاً بزرگی از این بازار را داراست. ویندوز ۷ نیز در پشت سر آن ، ۳۷٫۵۴٪ از کاربران را در اختیار دارد . این به این معنی است که آرزوی مایکروسافت برای مهاجرت در حال تحقق است . با این حال، اکثر کاربران نیاز به شروع برنامه ریزی جهت تغییر ویندوز خود دارند . شکل زیر جدول توزیع سیستم عامل های مشتریان کوییک هیل را نشان می دهد .

۶۳٪ از مشتریان ما هنوز هم بر روی ویندوز XP کار می کنند، اطلاع رسانی به آنها در مورد این تغییر قریب الوقوع برای ما ضروری است. این پایگاه نسبتاً بزرگی برای کاربر خواهد بود که میزان بالایی از خطرات تاریخ یک بار فروش XP را گذرانده است، بنابراین توصیه ما این است که برای شروع یک استراتژی مهاجرت را به زودی برنامه ریزی کنید. ۱۵ درصد از کاربران ویندوز XP SP3 به روز شده دارند، در حالی که ۴۸ درصد از آنها همچنان از XP SP2 استفاده می کنند. به کاربران این پایگاه که نسخه های ۳۲ بیتی در حال اجرا دارند توصیه می شود تا بلافاصله، ویندوز خود را تبدیل به SP3 کنند، در حالی که کاربران ۶۴ بیتی همچنان می تواند به استفاده از SP2 ادامه دهند تا زمانیکه پشتیبانی از XP در دسترس است.

مایکروسافت امید زیادی برای ویندوز ۸ دارد و انتظار می رود که تمام لایه های OS را اصلاح و بازسازی نماید. همراه با معماری سنتی ریزپردازنده x86 ، سیستم عامل جدید از معماری پردازنده ARM و همچنین آخرین گرایش های بازار پشتیبانی خواهد کرد. حتی رابط کاربری سیستم عامل، در رابط کاربری که به طور معمول در آخرین سیستم عامل ویندوز تلفن همراه دیده می شود، وجود دارد. مایکروسافت در نظر دارد تا این سیستم عامل را بر روی رایانه های شخصی و تبلت ها قرار دهد. بستن پشتیبانی از ویندوز XP، تلاش قابل توجه کارخانه سازنده ردموند است برای برجسته کردن پتانسیل فوق العاده ی ویندوز ۸ که مایکروسافت آنرا وعده داده است. این خبر برای اولین بار توسط مایکروسافت در ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ اعلام شد و شمارش معکوس تا دوسال برای وفات XP آغاز شده است. همراه با ویندوز XP، مایکروسافت پشتیبانی از آفیس ۲۰۰۳ را نیز در همان روز قطع می کند .

این نوشته در عمومی, کوییک هیل ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *