تلویزیون های هوشمند راه نفوذ جدید برای هک و جاسوسی

درست همانند ورود گوشی‌های هوشمند به بسیاری از بازارها و محو شدن تلفن‌های معمولی، انتظار می‌رود تا تلویزیون‌های هوشمند نیز بتوانند چنین تغییری را در شیوه تعامل ما با تلویزیون‌های معمولی ایجاد کنند. تلویزیون‌های هوشمند و یا تلویزیون‌های هیبریدی با چندین برنامه و ویجت وب ۲٫۰ یکپارچه شده‌اند که این امکانات به کاربران اجازه دسترسی به اینترنت و به دست آوردن مطالب از منابع مختلف را می‌دهند.

دورنمای این تهدید برای ما ترسناک است زیرا هکرها از طریق آن می‌توانند به طور مستقیم به درون خانه ما هدایت شوند و این کار را از طریق وسیله ای انجام می‌دهند که ما هرگز فکر نمی‌کردیم روزی تهدیدی برای ما محسوب شود. علاوه بر این، محبوبیت تلویزیون‌های هوشمند، به مرور زمان در حال افزایش است و این چنین حملاتی در آینده می‌تواند باعث در معرض خطر قرار گرفتن بسیاری از مردم شود. تلویزیون های هوشمند راه نفوذ جدید برای هک و جاسوسی قلمداد می شوند.

تهدیدات بالقوه مجموعه تلویزیون‌های هوشمند.

در ابتدا، اشخاص پیامدهای چنین رخنه های امنیتی را درک نمی‌کنند. اما یک هکر با تجربه می‌تواند دسترسی ریشه ای را به یک تلویزیون هوشمند به دست آورد، و باعث نقض در شبکه محلی که تلویزیون به آن وصل است شود و در نهایت باعث بی نظمی و آشفتگی برای کاربر گردد. در اینجا، چند مورد از خطرات بالقوه smart TV ذکر شده است.

– مهاجم می‌تواند دسترسی از راه دور را به دست آورد. در نتیجه، او می‌تواند از راه دور کانال تلویزیون را کنترل و تغییر دهد.
– زمانی که مهاجم دسترسی به سیستم را بدست آورد به راحتی می‌تواند وارد ویدجت ها و برنامه‌ها (مثل اسکایپ) شود و اطلاعات ذخیره شده بر روی آن‌ها را به سرقت ببرد. این اطلاعات می‌تواند شامل اطلاعات شخصی، اطلاعات کارت و رمز عبور باشد.
– یک هکر می‌تواند بدافزار و backdoor پیشرفته ای را جهت سوء استفاده خود بر روی تلویزیون نصب کند.
– حملات DDOS (توزیع محرومیت از سرویس) نیز می‌تواند آغاز شود. به عنوان مثال، می‌تواند تلویزیون شما را بی وقفه راه اندازی مجدد نماید، حتی اگر دستگاه خاموش باشد.
– اگر یک درایو USB به تلویزیون متصل است، یک هکر می‌تواند به محتویات آن دسترسی پیدا کند و یک تصویر مجازی ایجاد نماید.
– اگر تلویزیون هوشمند به یک روتر وصل شده باشد، یک نفوذ گر می‌تواند بر روی ترافیک شبکه و ورود و خروج ماشین‌های دیگر شبکه نظارت داشته باشد. این قضیه به طور خاص می‌تواند شرکت‌هایی را تحت تأثیر قرار دهد که از تلویزیون‌های هوشمند استفاده می‌کنند.
– آیکون روی صفحه اصلی می‌تواند جایگزین شده و برای هدایت کاربر به یک صفحه جعلی که در آن اطلاعات کارت اعتباری و یا سایر جزئیات وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد.
– ترسناک‌ترین جنبه این حملات، زمانی است که دوربین با تلویزیون ادغام شده باشد. یک هکر می‌تواند دوربین را تغییر دهد، میکروفون را برای دیدن و شنیدن همه چیز روشن کند. نرم افزار تشخیص چهره نیز می‌تواند منجر به نقض حریم خصوصی افراد گردد.

ملاحظات دیگر را جهت نگهداری بهتر سیستم خود به خاطر داشته باشید.

بسیاری از مردم به طور مرتب سیستم عامل تلفن‌های هوشمند خود را به روز رسانی نمی‌کنند، پس به همین جهت به نظر می‌رسد این احتمال کم است که آن‌ها دائماً تلویزیون هوشمند خود را آپدیت نمایند. این اتفاق می‌تواند منجر به حملات مخرب به smart TV شود. OEM (تولید کنندگان تجهیزات اصلی) و نیز دادن آزاد SDK (کیت توسعه نرم افزار) به مهاجمان فرصتی را می‌دهد تا به راحتی بتوانند نرم افزار مخرب خود را بر روی آن‌ها قرار دهند.

با این تفاسیر، روند نزولی برای مهاجمان این است که آن‌ها برای دسترسی به تلویزیون‌های هوشمند نیاز دارند تا به شبکه محلی مرتبط باشند. این فعالیت خرابکارانه متفاوت از ویروس‌ها و کرم‌هایی است که به طور منظم به قربانیان از طریق اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند. یک هکر به جزئیات شبکه و آدرس IP تلویزیون نیاز دارد. جلوی این سوء استفاده را می‌توان با کمک یک روتر و یا شبکه امن و با بهره گرفتن از کلمات عبور قوی گرفت. علاوه بر این، خاموش کردن تلویزیون هنگامی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد به شدت به کاربران توصیه می‌شود.

فن آوری مورد استفاده در مجموعه تلویزیون‌های هوشمند هنوز در مراحل نوپای خود است، اما پتانسیل لازم برای حملات هک را در حال حاضر دارا می‌باشد. توصیه ما به خوانندگان هوشیاری و آگاه بودن از تحولات و راهنمایی‌های امنیتی مربوط به مجموعه تلویزیون‌های هوشمند و استفاده از نرم افزار حفاظت از سیستم‌های مربوط به آن جهت نگهداری و محافظت از تلویزیون‌های هوشمند است. دسترسی به اینترنت همیشه راه دعوتی برای ورود هکرها در تعداد زیاد است، در حالی که امروزه چنین حملاتی رایج نیست، اما زمانی طول نخواهد کشید تا این سوء استفاده رایج و شایع گردد بنابراین توصیه می‌شود تا موارد ایمنی لازم را به صورت صحیح انجام دهید تا از این حملات خرابکارانه به دور باشید.

این نوشته در تهديدات جديد, کوییک هیل ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *